Re: Michel Libert
ddd, FreCR, ik probeer gewoon te begrijpen hoe Michel Libert denkt.
De wartaal die hij uitkraamt houdt voor rationele mensen duidelijk geen steek. Spiritualiteit heeft evident niets te maken met ratio. Voor wie probeert om mee te gaan in de denkwereld van spirituele nazi’s krijgen de uitspraken van Michel Libert enigszins wel een samenhangende betekenis. Alchemie, Ginungagap, Genesis, Rosenbergschaal, ...
Neen, ik ben zeker geen boek aan het schrijven. Een lange post schrijven op dit forum lukt moeilijk omdat je na een tijdje automatisch uitgelogd wordt. Daarom typ ik de tekst in MSWord en plak ik hem nadien in het venster. De lange post van deze middag bestaat voor de helft uit een krantenartikel van najaar 2017.
Voor wat betreft die ‘Challenge’: Arische kenmerken hebben heeft eigenlijk niets te betekenen. Dat is een virtueel begrip dat enkel bestaat in de hoofden van zij die zichzelf ariër noemen en zich soms tooien met een odal-rune om dat aan elkaar kenbaar te maken. WNP'ers waren zonder meer racistisch. Racistisch zijn betekent dat je je eigen ras beter waant dan een ander ras. In het geval van neonazi’s wordt dit door henzelf vertaald als: het al dan niet hebben van arisch bloed. Leden van de KKK met een BMI van meer dan 40 noemen zichzelf ook ariër. Relatief dus. ‘Arisch’ is een ideologisch begrip, niets meer dan dat.