Re: Michel Libert
Ik heb die 'numerologische' documentaire ook gezien. Mij komt het vooral voor als een soort amusement met een hoog quiz-gehalte. Met de verjaardag van Hitler zul je ook wel een aantal dingen kunnen doen - vraag me niet wanneer die verjaart, het interesseert me geen moer. En het is goed mogelijk dat Libert, de grote filosoof en 'docent' Keltische filosofie, aan een bende idioten verteld heeft dat hij in de sterren en elders het licht gezien heeft, maar dat het aantal Bende-doden 28 is, daar geloof ik nu echt geen fluit van. Dat is vooral in de pers een fetisj-getal geworden. De Bende(s) heeft misschien wel het dubbele aantal moorden op haar geweten: liquidaties, afrekeningen, in scene gezette zelfmoorden en zelfs een aantal moorden en 'ongevallen' voor 1982 en na 1985.
Inderdaad! Ik heb dat filmpje ook eens gekeken en ik moet zeggen, het zit goed in elkaar voor een show/quiz inderdaad! Geloofwaardig ivm de Bende van Nijvel vind ik het helemaal niet! En dat de grootmeester alias goeroe monsieur Libert een grote fantast is, is een voldongen feit! Het groter maken van zijn bende (en die is in aantal veel beperkter dan het uitschijnt hoor, ook qua middelen en zeker invloed etc.) dan zij is is een nobel streven van hem! Hoe verwerpelijk ook!