In het interview met de dochter van Van Camp geeft ze het volgende antwoord op de vraag:
Humo: Het onderzoek naar uw vader is op gang gekomen nadat het gerecht twee verdachten had laten gaan die amper twee na de moord al gearresteerd waren. Het ging om Philippe De Staerke en om de nobele onbekende Mohammed El Bourajradji, van wie alleen bekend is dat hij ooit als tuinier gewerkt heeft in Waterloo. Twee dagen na de moord gearresteerd, dat moet zowat de snelste opheldering in de Belgische gerechtelijke geschiedenis geweest zijn.
"Juist ja. Een paar maanden voor de moord op mijn vader, in januari, hadden mensen van de clan-De Staerke de Porsche van mijn ouders gestolen. Ze hadden er Brussel mee doorkruist en enkele uren later achtergelaten op een paar honderd meter van de plek waar hij tevoren geparkeerd stond."
Werd de Porsche dan tweemaal gestolen? Namelijk in het voorjaar 1982: auto teruggevonden in Parijs en in januari 1983: auto op enkele honderden meters teruggevonden nadat deze een toerke door Brussel had gedaan.
Mijn vragen of opmerkingen hierbij:
Ben: vanwaar heb je de info over de vondst in Parijs?
Hoe weet men dat in januari 1983 de auto door Brussel is gereden? Werd deze ergens opgemerkt? Werd de Porsche ergens voor een misdaad gebruikt in Brussel?