ddd wrote:In bovenstaande vereenvoudiging van de realiteit zit dan ook de verkeerde conclusie. De foto van de deur langs binnen genomen, open, zonder reparatieplaat zal bij benadering de volgende afmetingen hebben:
1m25 hoog, 1m breed, dus snijlengte 4.5m.
Snijlengte mangat 60cm: 1.9m
3x was te veel wegens de natte vinger maar ik zit zo op 2.36 en de hoeveelheid werk is aanzienlijk groter. Maar ja, misschien waren ze niet zo begaan met efficiëntie. Maar waarom toch in godsnaam zo netjes vierkant? Zat er ééntje tussen met OCD of was het ites anders? En dat is niet als grap bedoeld.
Dat het mooie vertikale snijkanten heeft is omdat de rand van het deurprofiel van het deurblad netjes is gevolgd. Je hebt een vaste (mechanische) afsteuning van je brander. De bovenste horizontale snede is niet zo netjes, da's logisch, uit de losse pols.
Foto van deze deur intact aan de buitenzijde:
Afgeleid uit de beelden filmpke:
Hoogte gat = 1050mm (standaard krukhoogte t.o.v. de vloer) - +- 80mm (minimaal eerder 100mm) onderste deurprofiel die men heeft laten staan (en dan nog een matje over gelegd om de goederen makkelijker te transporteren of niet stuk te maken op de scherpe rand). = gathoogte 97cm
Breedte = +- tussen 70 en 80 cm
Is totaal = +- 3.4m te snijden
Als je geen appelen met peren wil vergelijken, neem dan een cirkel van 75cm diameter = 2,35m omtrek, 45% meer werk is nog altijd geen 3 maal. Nogmaals een rechthoekig gat is veel gemakkelijker dan een rond gat. Bij een vierkant gat moet je enkel op de breedte van de producten letten, bij een ronde opening op de verhouding breedte/hoogte om goederen door het gat te steken en hoger tillen als de goederen wat breder zijn. Ik zou ook een vierkant of rechthoekig gat maken en geen rond. In breedte is dit de maximale breedte die men kon maken zonder dat het deurblad zijn stijfheid zou verliezen.
Ik schat dit inderdaad op een 20 minuten werk met een klassieke snijbrander. Ik ga er van uit dat ze geen plasmabrander bij hadden, want dan hadden ze ook buiten stroom moeten hebben. Dan zou het iets sneller gaan, maar ook maar een paar minuten sneller.
Nu dat ik deze foto nog eens zie, echt mooi voorbereide inbraak. Heel dom dat ze het alarm hebben doen afgaan, Niet over nagedacht denk ik om te koelen. Want wat doet een stalen deurblad dat opwarmt? Uitzetten in de richting die ze kan en dat is bij zo'n dubbele deur naar het midden en de uitlijning van de bovenaan gemonteerde magneetcontacten is niet meer correct en bijgevolg alarm of een positionering dat een minste tikje tegen de deur alarm geeft. Dat gebeurt pas na een tijd gezien de toegepaste deurconstructie (profieldeuren samengesteld uit flensprofielen en daarin een 3mm stalen plaat gelast). Ze waren waarschijnlijk net binnen en gestart met laden.
Heb dat zelfs professioneel wel eens gezien in een zomerperiode met stalen deuren die in volle zon stonden. Niet alleen gingen ze niet meer open door uitzetting (vast komen zitten), maar ook alarm gegenereerd.