De website is zeer slordig. Er staat zelfs nog een place holder paragraaf met mambo jambo "adaslkadsae" op een bepaalde plaats.
Ook omtrent Soignes en Soignies halen op de website dingen door elkaar. De website is gemaakt door de publisher volgens mij, niet door de auteur. Pure marketing website, net zoals de YouTube-video die erbij hoort.
Ik heb net het volledige boek gekocht waardoor mij iets opviel:
De auteur refereert in zijn boek op wetenschappelijke, academische wijze (via genummerde referenties bij een zin naar een bibliografie achteraan). Bij de claim die hij bv. maakt over slechts 5% efficiëntie van DNA-onderzoek in cold cases in zijn tekst verwijst hij naar volgend wetenschappelijk artikel in een erkentelijke journal in de criminologie » onlinelibrary.wiley.com
De structuur van zijn referentie achteraan in de bibliografie is zoals in wetenschappelijke publicaties. Dit suggereert toch dat het een Franstalig academisch onderzoeker is in de criminologie. Hij refereert ook naar Dupont en Ponsaers, Hilde Geens' Beetgenomen, etc. Hij kent dus de Nederlandstalige boeken wel.
Nog een interessant iets: Een post op dit forum van Merovinger wordt gerefereerd in dit boek: post nr 1558. De auteur wou geen paywall van La Derniere Heure betalen?
Mijn korte eerste indruk van het boek: Don't judge a book by it's cover.
Ik had bij het zoeken in Amazon op "Nijvel" dit boek een paar keer zien passeren en dacht op basis van de cover: "Goh kijk, een of andere Brit of Amerikaan heeft het horen donderen over de Brabant Killers, en gaat er es een sensationeel boekske over schrijven..."
Niets blijkt minder waar. Het is een boek dat je kan vergelijken met Dupont en Ponsaers: het is een criminologische studie op basis van de feiten. Met vooral een focus op het bewijsmateriaal van de feiten zelf. Maar ook op basis van vele interviews die de auteur zelf gedaan heeft blijbkaar. Ze beperken zich tot een studie van de feiten en het bewijsmateriaal van de feiten zeggen zelf, maar gaan later toch dieper. Het is ook zeer rijkelijk gestaafd in de tekst zelf met heel veel referenties naar het bron materiaal. Dat apprecieer ik ten zeerste.
De auteur is zoals Ponsaers: een academisch onderzoeker in de criminologie, hoogstwaarschijnlijk met een doctoraat in de criminologie. De taal is in het Engels, ook typisch voor een academisch onderzoeker, en zeer neutraal. De moedertaal van de auteur is Frans. Dat merk je ook aan de vele Franse referenties op het einde van het boek. Hij verkiest bv. de Franse versie van de officiële CWB site te refereren niet de Nederlandstalige versie. Hij verkiest ook "Ixelles" boven "Elsene".