Geachte; het zijn uw woorden dat het de bedoeling was om tijd te winnen. Het maakt me verder niets uit als u uw standpunt wil blijven volgen.
Ik wil er nog enkel aan toevoegen dat de beglazing van de zijdeur (uw rode grote pijl) bij de Golf bestond uit gehard, niet gelaagd glas, dat uit veiligheidscoverwegingen bij impact onmiddellijk in duidend stukjes brak, om geen snijvlakken te veroorzaken. Bij het kleinere raampje speelt de kleine afmetingen een rol (goede inklemming, vermoedelijk glas langs alle zijden door profielen goed ingeklemd dat het toch is blijven zitten bij de impact). Daarom breekt een inbreker in zo'n voertuig ook zo makkelijk in via zijraampjes met een hamertje met een puntje, het raampje breekt in duizend stukjes, ook bij 1 impact).
De voorruit is wel gelaagd (beveiliging tegen bijvoorbeeld stenen die opgeworpen worden op de baan en op de voorruit geworpen worden en die is een pak steviger. Ze blijft dan ook bij elkaar kleven bij impact van dergelijke munitie. Enkel bij munitie vanaf .357 Magnum en uiteraard bepaalde militaire calibers zie je door de energie erstige uitrukking van het secundaire blad in de voorruit van zo'n voorruit en dan krijg je een reuzegroot gat. Inzittenden krijgen dan een grote hoeveelheid glas in hun ogen. Daarom wordt er in de beveiliging ook steeds gesproken van splitting or non-splitting bij impact.
Aan uwe rode kleine rode pijl zie ik enkel de klassieke corrossie aan een voorruit als de glasrubber wordt verwijderd? Geen inslag of u zou de pijl erg verkeerd hebben gepositioneerd.
Ik zie uw wederom uw uitspraak dat de vuurkracht werd geoptimaliseren. Als expert in deze materie komt dit zeer ongeloofwaardig en zelf een beetje raar over als u conclusies kan trekken die zelfs een professional in deze materie met meer dan xx jaar ervaring en honderden schiettesten niet kan. Ik heb enkel nog het idee dat u er ondanks de vaststellingen er een professioneel goed getraind commando-achtig doodseskader van wil maken, willens, nillens.
Het is maar wat het is. Maar goed, gelooft u in een goed opgeleid, professioneel commando dat zijn vuurcapaciteit heeft geoptimaliseerd, dan doet u dat maar. Iedereen zijn idee. No offence.
Ik ga er verder dan ook niets over schrijven, omdat er ook niets meer zinnigs dan dit kan worden over gezegd zonder meer informatie.