41

Re: Gebruikte nummerplaten

Django68 wrote:

Die was toen ongeveer 30 jaar, terwijl ze het hier over de 'oude' hebben.

Misschien zag Dauphin er zeer oud uit voor zijn leeftijd? Want alle elementen wijzen erop dat het hier wel degelijk over Dauphin gaat.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

Re: Gebruikte nummerplaten

In elk geval, de komende dagen verschijnen er nog 3 artikels van Dupont in een reeks van 6. Ik ben er benieuwd. De laatste tijd komen er toch weer nieuwe onthullingen op tafel.

Re: Gebruikte nummerplaten

Veel nieuwe onthullingen, al dan niet toevallig nu om de politieke wereld onder druk te zetten. Ook in het onderzoek naar Dutroux zijn er nieuwe getuigenissen op Franse forum. Onder Mevr. Géva (ex van Cocu, die dus familie van Tinck zou kunnen zijn).

LEO, ik volg je ... Ik heb de indruk dat Bouhouche, Beijer, Lekeu,... dachten dat ze in een Hollywoodfilm zaten. In realiteit waarschijnlijk gefrustreerde mislukte rijkswachters die dachten dat ze een kruising waren thuis The A-Team, Dirty Harry en James Bond.

Re: Gebruikte nummerplaten

club_le-happy-few wrote:

Veel nieuwe onthullingen, al dan niet toevallig nu om de politieke wereld onder druk te zetten.

Ook in het onderzoek naar Dutroux zijn er nieuwe getuigenissen op Franse forum. Onder Mevr. Géva (ex van Cocu, die dus familie van Tinck zou kunnen zijn)

Kan je even samenvatten wat er op het Franstalig forum wordt gezegd onder het onderwerp Géva? Want om één of andere reden kan ik de helft van de berichten in dat topic niet lezen.

Re: Gebruikte nummerplaten

Merovinger wrote:
Ben wrote:

Er wordt vaak gezegd dat de Bende van Nijvel de kopieën van hun nummerplaten vonden door zelf op zoek te gaan naar hetzelfde type wagen (in de buurt van hun woonplaats, plaatsen waar ze vaak kwamen, ...). Er zijn argumenten voor die theorie maar zou het niet logischer geweest zijn als ze de nummerplaten konden opzoeken bij het DIV of de politie/rijkswacht?

Ik denk ook al heel lang dat de Bende een 'handlanger' moet gehad hebben bij DIV (of politie/rijkswacht). De spelletjes met de nummerplaten (zowel bij de Bendefeiten als later zoals met de grootvader van David) zijn nl. heel kenmerkend in dit dossier. Het doornemen van de personeelslijst van DIV van de jaren '80 zou zeker niet oninteressant kunnen zijn. Misschien kan dit, net zoals bij het doornemen van de eigenaars van een oude Ford Taunus, een opvallende naam opleveren.

Merovinger wrote:
Ben wrote:

De speurders hebben blijkbaar een verdachte die bij DIV heeft gewerkt, in het WNP-milieu zit en mogelijk de 'oude' zou kunnen zijn:

Ces enquêteurs qui sont partis avaient trois suspects identifiés envisée. Selon eux, le tueur surnommé le vieux, très malade, finit actuellement ses jours dans un hospice à Bruxelles. Ils identifiaient le Claudiquant comme un ancien agent de la DIV [Dienst Inschrijving Voertuigen], ce qui expliquait les mystères liés aux plaques d’immatriculation.

Bron: La Dernière Heure | 30 September 2015

'Claudiquant' betekent 'mank lopen'. Een persoon uit het WNP-milieu die mank loopt. Dat zal dus hoogstwaarschijnlijk om Jean-Paul Dauphin gaan. Dus zit ik er met mijn denkpiste over een kreupele dader misschien toch niet zo ver naast. wink

Het wordt alsmaar duidelijker waarom het Front de la Jeunesse of WNP één of meerdere mannetjes had binnen DIV. Op de website kwam ik nl. nog het volgende tegen waarvan de bron onbekend is:

Tibbackx was ook nauw betrokken bij de stichting en de werking van de Mens. Dit is een uiterst-rechts initiatief, dat vanaf 1979 het thema van de mensenrechten dacht te kunnen benutten om te keer te gaan tegen de Belgische Liga voor de Rechten van de Mens, die als niet-gouvernementele organisatie geaccrediteerd is bij de Verenigde Naties. Deze BOB-praktijken op particuliere schaal, vertonen een grote gelijkheid met de analoge bezigheden die het Front de la Jeunesse sinds 1976 in zijn Service de Renseignement ontplooit. Deze dienst werd achtereenvolgens geleid door Michel Fincoeur, Christian Delbruyere en Paul Latinus en verzamelde onder andere nummerplaten van auto's die een zelfklever met progressieve signatuur droegen of die geparkeerd waren in de directe nabijheid van een politieke meeting.

Bij het Front de la Jeunesse oversteeg dat werk het ambachtelijk niveau. In twee jaar tijd verzamelden de discipelen van Françis Dossogne 2000 à 3000 nummerplaten, alleen al in het Brusselse. Het aanleggen van adressenlijsten en het overschrijven van nummerplaten is op zichzelf weinig rendabel, tenzij dit werk van nut kan zijn in een globaal project voor het opslaan en het daadwerkelijk gebruiken van informatie. Bovendien vormt de nummerplaat alleen een onbruikbaar gegeven, zolang men de eigenaar van de wagen niet kent. Hiervoor is echter toegang vereist tot de computer van de Dienst voor het Wegverkeer bij het ministerie van Verkeerswezen of ten minste een reservoir dat kan putten uit de informatie van deze dienst.

Het enige organisme dat op gelijkaardige wijze gegevens verzameld over democraten en syndicalisten, is de rijkswacht. Het is opvallend dat ook de rijkswacht hierbij ten dele gebruik maakt van de nummerplaat. Enkele seconden na het doorgeven van de nummerplaat verschijnen de personalia van de auto-eigenaar op een beeldscherm, via de computer van de rijkswacht, die is aangesloten op de databank van de Dienst voor het Wegverkeer. Het inwinnen van informatie gebeurd bij de rijkswacht wel in het raam van een globaal project. De hele oppositie, met inbegrip van vakbonden en politieke partijen, wordt tot in de kleinste onderdelen in kaart gebracht. Dankzij de inmiddels verworven schat aan informatie, een militair apparaat van 16.500 man, een moderne bewapening en een voortdurende aanwezigheid in alle districten, vormt de rijkswacht dan ook een onmisbaar element in ieder ernstig complot tegen de democratie.

Was het ook gebruikelijk bij de DIV om ingeleverde nummerplaten op deze manier te verknippen?

46

Re: Gebruikte nummerplaten

Merovinger wrote:

Het wordt alsmaar duidelijker waarom het Front de la Jeunesse of WNP één of meerdere mannetjes had binnen DIV.

Reeds 1,5 jaar geleden zei je hierboven wat uiteindelijk dan uitgekomen is wellicht. smile Zie de post over Jean-Paul Dauphin i.v.m. werkzaamheid bij DIV » Forum

Ben wrote:

Ik zou van dit topic ook gebruik willen maken om een overzicht te maken van de nummerplaten die de Bende heeft gebruikt. Dit om de Feiten-kaart aan te vullen.

  • VW Santana: had een nummerplaat van een wagen (DSN-237) die toebehoorde aan iemand die in Huysmanslaan in Elsene woonde. De kopie werd - in stukken gesneden - teruggevonden in het Zoniënwoud » Forum

  • VW Golf - Plancenoit: Had bij de diefstal nummerplaat DTX-079. Het is mij onbekend welke nummerplaat de wagen nadien had.

  • Saab: De wagen wordt op 10 september 1983 gezien in Glemboux met aan de voorzijde een Belgische nummerplaat en aan de achterzijde een BZ-plaat.

  • VW Golf - Ohain: had nummerplaten van een wagen die toebehoorde aan iemand die in de Rue du Mail in Elsene woonde (en een klant was van de VAG-concessionaris in Waterloo). Het origineel kenteken was FKG-991.

Als iemand de informatie kan aanvullen, zou dat ten zeerste geapprecieerd worden.

Informatie over de originele nummerplaten (dus niet de kopieën die de bende gebruikte):

  • DSN-237: geschrapt, 07-12-2000

  • DTX-079 geschrapt, 12-11-2002

  • FKG-991 geschrapt, 23-12-2014

  • SX.676 geschrapt, 24-10-1983

  • AN?66: ? is wellicht niet 1, 3 of 5 daar deze ver voor de feiten reeds geschrapt waren. Alle andere zijn wel mogelijk. 8 komt best in aanmerking indien men de nummerplaat heeft willen schrappen na de feiten. De andere zijn pas veel later geschrapt. ? = 1 geschrapt op 15-09-1975, ? = 3 geschrapt op 22-12-1967, ? = 5 geschrapt op 08-12-1971, ? = 8 geschrapt op 22-12-1983

Non semper ea sunt quae videntur

Re: Gebruikte nummerplaten

Merovinger wrote:
Django68 wrote:

De valse nummerplaat van de Saab Turbo werd gemaakt met dezelfde matrijs waarmee Bouhouche andere valse nummerplaten maakte. De nummerplaat werd ook artificiële wijze verouderd. Ook een werkwijze die Bouhouche toepaste. Dit feit zou onomstotelijk bewezen zijn en daarmee een van de weinige echte bewijsstukken tegen een of meerdere daders. Jammer genoeg is de nummerplaat intussen verdwenen.
(Insane killers)

Niet echt. Als ik het mij goed herinner gaven de valse nummerplaten van Beijer en Bouhouche overeenkomsten met een matrijs gebruikt door de firma AUTAC in Schaarbeek. Ook de nummerplaat van de Saab zou dezelfde overeenkomsten gehad hebben. Dat wil echter niet per se zeggen dat de nummerplaat van de Saab door Beijer en Bouhouche werden vervalst. De kans is groot van wel maar het is niet 100% bewezen. Anderen kunnen ook beroep gedaan hebben op die matrijs van AUTAC.

Hierbij een reactie van Beijer (= minus) uit 2010 hierover:

minus wrote:

Ne perdez pas de vue Bill, qu'il n'y avait en tout et pour tout que 3 types de ces matrices (certains parlent de deux) pour toute la Belgique. Alors, ce type de rapprochement vaut quoi ? Et ceci n'est pas une supposition ou une hypothèse. C'est une constatation objective.

Vandaag poste Michel Leurquin het volgende bericht op het tueries forum.

michel wrote:

Une personne bien informée me signale que la cache des tueurs après Overijse se trouvait probablement située eikenlaan 36 Sint Jezus eik . A quelques minutes du Delhaize.

Dès 1987, cette information était connue de la police judiciaire qui a trouvé cet endroit par hasard en enquêtant sur le meurtre d'un Juif. Aucune suite n'a vraiment été donnée vu que le dossier sera transmis de Termonde à Charleroi. L'info fut oubliée. Mais des enquêteurs ont acquis la certitude que ce hangar avait abrité un moment la Gti et les armes des tueurs.

Ce hangar était fréquenté par diverses personnes comme des membres de la famille De Staerke, Bouhouche, d'autres gangsters, des gendarmes, Leroy et Reyniers. Le fils d'une employée de la maison royale y venait aussi.

On a déjà parlé de cet hangar en 2018 quand l'avocat Vermassen a reçu les confidences du propriétaire hangar sur son lit de mort (je reposterai). Ce hangar en 1985 était loué à deux hommes : Moenselaer et Poidvache (phonétique).

Je ne crois pas que ce lieu avait déjà localisé avec certitude. Si c'est le cas c'est cadeau de Noël :santa:

https://i.servimg.com/u/f66/09/03/15/13/hangar10.jpg

michel wrote:

https://i.servimg.com/u/f66/09/03/15/13/hangar12.png

Ik weet niet wie Michel deze info heeft gegeven maar toevallig deed ik vandaag nog wat opzoekwerk rond de firma AUTAC en kwam ik onderstaande info tegen. Het toeval (of net niet?) wil dat één van de bestuurders van de firma AUTAC net om de hoek van deze loods woonde (in 1998 weliswaar):

https://nsm09.casimages.com/img/2018/12/21//18122105014214738716045043.jpg

48

Re: Gebruikte nummerplaten

En er boven zie ik Chaumont-Gistoux als gemeente staan. Die gemeente doet me altijd spontaan aan Beijer denken omdat die daar ooit woonde. Hij was overigens niet de enige. Patrick Haemers woonde er ooit ook.

Non semper ea sunt quae videntur

Re: Gebruikte nummerplaten

Die Eikenlaan in Overijse is ook vlakbij (zo'n 2 km) de schietpartij in Hoeilaart die plaatsvond na de overval op Dekaise. De getroffen Rijkswachters verklaarden dat de Santana na de schietpartij in de richting van Groenendaal reed, wat niet meteen in de richting van de Eikenlaan is, maar ze hoeven daar natuurlijk niet via de kortste weg naar toe gereden zijn. Als het klopt dat de auto getroffen was en er rook van onder de motorkap kwam, is het niet raar om te denken dat ze naar een nabijgelegen schuilplaats gereden zijn.

Opvallend weetje: volgens Google Maps woont er in de Eikenlaan tegenwoordig een Libanese autohandelaar.

50

Re: Gebruikte nummerplaten

Ik heb een topic geopend voor de Loods in Jezus-Eik om het topic nummerplaten hiervan te ontlasten. Met de tekst uit David's boek dienaangaande » Forum