coconut wrote:Beste FreCR, ALLES wat wij hier schrijven is oud nieuws.
Je kan "oud nieuws" in 2 contexten bekijken:
1) oud nieuws omdat het betrekking heeft op de jaren '80
2) oud nieuws omdat dit reeds op het forum besproken werd of geplaatst werd
In context 1 is het nuttig dit hier te plaatsen als dit ongekend is
In context 2 is het zinloos aangezien het hier al staat. Verwijzen daar naartoe kan wel nuttig zijn om sommigen hun geheugen op te frissen (zoals dat van mij) want ondertussen staat er wel al enorm veel te lezen
coconut wrote:Er zit altijd een grond van waarheid in, niets is volledig verzonnen in deze. Het is dus de kunst zo veel mogelijk waarheid en leugen te filteren. Wij doen een poging om dat te doen.
Daarbij wens ik u veel succes (oprecht).
coconut wrote:Geef het maar toe, onze generatie heeft het in al die jaren niet kunnen oplossen. We moeten dus blij zijn dat een nieuwe en jongere generatie hier op dit forum aanwezig is en interesse toont in een zaak die mss nooit opgelost geraakt.
Dat heeft niets met "generaties" te maken. Leeftijd heeft niets te maken met het "oplossen" van zo'n zaak.
Of iemand nu 40 was in 1985 (hedendaags 73) of iemand is geboren na de "loden jaren", in 1990 bijvoorbeeld (hedendaags 28 jaar): dat maakt allemaal totaal geen verschil. Het is de kwaliteit van die persoon die telt.
Het wil niet zeggen omdat iemand de feiten heeft meegemaakt dat deze een expert is in de materie. Omgekeerd hetzelfde.
Dat er na al die jaren nog steeds mensen bij komen die zich beginnen interesseren in de zaak en hun uiterste best doen om informatie te verzamelen, dat is een goede zaak.
Daarom ijver ik er zo hard voor om zoveel mogelijk correcte informatie bekend te maken zodat "nieuwe geïnteresseerden" kunnen beginnen opbouwen op een basis die liefst zo correct mogelijk is (wat niet altijd eenvoudig is).
coconut wrote:Knokke is zeker geen slechte plaats om van daaruit eens opnieuw naar sommige verbanden te kijken. De "beau monde "van toen was daar zeker aanwezig. Net zoals sommigen daarvan aanwezig waren in Nieuwpoort waar hun boten lagen.
Geheel ter zijde geef ik eventjes mee dat Knokke & Nieuwpoort beide in West-Vlaanderen aan de kustlijn liggen maar dat moet ook zowat de grootste verbintenis tussen die 2 zijn.
Verder liggen die niet bepaald vlakbij.
Om dit eventjes te vergelijken:
De parking van Delhaize-AALST ligt in vogelvlucht dichter bij de parking van Colruyt-NIJVEL dan dat het centrum van Knokke bij de jachthaven van Nieuwpoort ligt.
Met de auto (en zonder file & spits-verkeer) sta je sneller van Aalst in Nijvel, Waver, Overijse, Braine l'Alleud... dan van Knokke naar Nieuwpoort.
In vogelvlucht ligt de parking van Delhaize-Aalst zelfs dichter bij de provinciegrens van West-Vlaanderen en zelfs dichter bij Nederland... dan dat Knokke-centrum van Nieuwpoort-centrum ligt.
coconut wrote:Geloof mij vrij, of ik nu in Knokke vertrek of vanuit de Dolo of de Happy Few, het justitiepaleis of de Generale Bank; ik stuit altijd op hetzelfde "kringske".
Geloof mij vrij, vertrek niet vanuit de Dolo, Happy Few of eender wat, vertrek van op de parking van Delhaize Aalst in omgekeerde volgorde. (ik weet wel wat je bedoelt met "als ik nu vertrek vanuit", maar je begrijpt wellicht ook wel wat ik bedoel als ik schrijf te vertrekken vanuit Aalst of Overijse of Eigenbrakel... voor wat 1985 betreft).
Vertrek niet vanuit een persoon maar vanaf een feit. Je kan zowat de helft van België (bij wijze van spreken) met wat bochtenwerk aan een Bendefeit linken.
Non semper ea sunt quae videntur