Bakerstreet 221B wrote:Merovinger, als u gelijk zou hebben moet u zich dringend wenden tot de redacteur van deze website. Want hier lees ik:
(...) Onderzoeksrechter Guido Bellemans, die aanvankelijk met het onderzoek belast wordt, laat volgende drie signalementen verspreiden: een individu was 1m75 groot, de twee anderen bijna 1m90. Voor het eerst is zo duidelijk sprake van reuzen, met zo’n indrukwekkende schouderbreedte dat men mag aannemen dat ze aan body-building doen. Om hun silhouet te veranderen en het mysterie nog te vergroten, droegen alle drie de doders lange donkere kapmantels.
Bron: De Bende: Een documentaire | Paul Ponsaers & Gilbert Dupont | 1988
Bovendien, Merovinger, doorgaans heeft een regenjas een kap.
Of er nog binken waren binnen WNP? Euhm, ... Calmette, om maar een voorbeeld te geven.
Kijk Bakerstreet 221B, ik wil geen gelijk hebben want ik ken de waarheid niet en was er in Beersel noch bij andere bendefeiten bij. Ik probeer u enkel duidelijk te maken dat u uw vizier soms ook eens moet opentrekken. U mag zich niet vastpinnen op één gedachte of op één beschrijving of tekst uit een boek of krant. Als goede speurder moet je alles doornemen en alles in het achterhoofd houden. U moet zichzelf ook vragen durven stellen. Ik hou rekening met uw bevindingen over de symboliek van neonazi's maar ik pin er mij niet op vast. Ik kijk of er geen andere info of mogelijkheid is.
De redacteur van deze website, zijnde Ben, kan er niets aan doen als er op deze website foutieve of tegenstrijdig info staat. Die jongen heeft het moeten doen met wat er voorhanden is uit publieke documenten. Dat zijn meestal de boeken en krantenartikels. Aangezien de waarheid niet gekend is weten we niet welke versie van informatie de juiste is. En daardoor is het bijzonder moeilijk om tussen dit woud de bomen nog te zien.
Ik stel vast dat de beschrijving van de jassen/mantels in Beersel heel uiteenlopend zijn. De getuigenissen hierover zijn allesbehalve eenduidig. Het werd zelfs letterlijk zo in de toenmalige krant Le Soir geschreven. "Les témoignages se contredisaient."
Bron: Le Soir | 8 oktober 1983
Het gaat van een witte vest (of hemd?) met daarboven een blauwe regenjas tot een bleekbruine mantel. De tekst dewelke u aanhaalt komt uit het boek De Bende: Een documentaire | Paul Ponsaers & Gilbert Dupont | 1988, enkel daar is er sprake van lange kapmantels. Maar is die info wel correct? Werd dit geschreven na inzage van een PV? In de toenmalige krantenartikels kort na de overval (dus vijf jaar eerder dan het boek) wordt ook het signalement van Guido Bellemans opgenomen. Daar is er sprake van lange regenjassen. En op de huidige website van de CWB staat in het Nederlands 'lange bleekbruine mantel' en in het Frans 'un long imperméable brun clair'
Eén ding is voor mij duidelijk, het ging in Beersel niet om de kapmantels gevonden in de woning van Marcel Barbier want dat zouden de getuigen onmiddellijk gezien en beschreven hebben. Dat waren nl. witte kapmantels met een Duits kruis op de rug. Tenminste als ook deze info van René Haquin juist is. Zie » Forum