Re: Juan Mendez
Ongeveer een half jaar geleden heb ik een poging gedaan om u aan het verstand te brengen dat "Adjudant" en "Adjunct", 2 totaal verschillende begrippen zijn. Ik ben er niet in geslaagd. Je bleef alles door elkaar gebruiken. Ik heb er toen veel tijd in gestoken. Ik ga nu niet hetzelfde doen om u uit te leggen hoe een onderzoek in z'n werk gaat.
Of dat nu door dezelfde onderzoeksrechter of een verschillende is, maakt in principe niets uit. Ik gaf het voorbeeld van Temse & Nijvel omdat dit het misschien makkelijker begrijpbaar maakt. Blijkbaar niet.
Het zijn 2 verschillende dossiers en die kan je gewoonweg niet zomaar op een hoopje allemaal samen gooien, en al zeker helemaal in het begin van het onderzoek niet.
Zelfs de verschillende onderzoeksrechters waren geen vragende partij om deze dossiers samen te voegen (er is een verschil tussen "inzage in het dossier" en "samenvoegen"). Tot op heden is er bij m'n weten ook geen enkel sterk element waarop je die dossiers zou kunnen samenvoegen (wat niet wil zeggen dat die elementen niet kunnen aanwezig kan zijn, alleen zijn deze tot op heden volgens mij nog niet bekend of "bewezen").
Het totale gebeuren rond het dossier Mendez en de houding van Hennart is overigens getoetst aan de wetgeving en daaruit bleek dat Hennart geen wetgeving had overtreden. Hij had het de bendespeurders ongetwijfeld wel een héél pak makkelijker kunnen maken en minder tijd te laten verliezen, zonder ook daarbij de wetgeving te overtreden.
Discussiëren daar rond met u heeft geen zin. Ik schrijf dit ook niet voor u maar voor de andere forumgebruikers. Wat baten kaars en bril als de uil niet zien en lezen wil.