kenza wrote:maar wat niemand weet is dat dat je via een garage in een enorme grote atoomschuilkelder uitkomt (poort juist gepast voor GTI in te rijden). Ook is deze eigendom van de NAVO of NATO, ik weet het niet juist.
Inderdaad.. niemand weet dat... zelfs de NAVO/NATO & ons ministerie van Defensie weet het zelfs nog niet dat ze daar over een atoomschuilkelder beschikken... Zo geheim dat ze't zelf niet weten. Straf hé.
Nu even serieus, vooraleer er een nieuw urban-legend verhaal ontstaat: Dit is geen militaire atoomschuilkelder maar dit is/was (zoals Trojan hierboven aanhaalt) een bergplaats voor kunstwerken van de Franstalige gemeenschap die bestand zou moeten zijn bij een nucleaire aanval. Is een nucleaire schuilkelder/bergplaats uniek? Neen: er zijn er in elke provincie te vinden en in Brussel zelfs tamelijk wat.
Over de gaten die in verkeersborden geschoten zijn: in de jaren '70/'80 kwam je dat toch overal tegen, van de kust tot in de Ardennen (en vooral in de Ardennen dan)... dat heeft m.i. niets met de Bende van Nijvel te maken.
Ik denk ook niet dat de bestuurder van de Golf GTI van de Bende van Nijvel aan snelheden die wellicht tamelijk hoog lagen, tijd had om naar verkeersborden te kijken of er geen gat in zat. Ik denk dat de chauffeur van de Bende van Nijvel de weg (naar waar ze naartoe reden) gewoon goed kende of ingestudeerd had.
Overigens lijkt de "geheime" locatie toch niet zo geheim te zijn als ik onderstaande foto bekijk.
Non semper ea sunt quae videntur