Re: Roger Romelart
Bedankt voor de toelichting. Dit is geen speculatie. Dit is waardevolle info. Had men in 1985 en vroeger wat meer geluisterd naar de mensen ter plaatse en naar de getuigen hadden we dit forum mss niet nodig gehad. Zoveel waardevolle getuigen zijn niet gehoord. Ik moet ook toegeven dat er langs de andere kant ook blijkbaar met verschillende getuigenissen geknoeid of beter gezegd gemanipuleerd werd.
Komt er van als je bij de duivel te biechten moet gaan. Ik was er niet bij daar in Wallonie bij de filmvoorstelling maar een stukje dialoog tussen een bezoeker en Tavra sprak boekdelen.
"Une conversation partagée avec le deuxième gendarme ex-dyane qui lui était chauffeur en 81 au moment du vol des armes de l'ESI dans la caserne à Etterbeek. Et là aussi énorme surprise, il m'explique qu'il est le dernier à s'être servi de la voiture Mazda dans laquelle les armes ont été volées. Et lors de l'enquête qui a suivi, il a été l'un des premiers interrogés. "Et savez-vous qui était mon interrogateur?" Son oeil malicieux m'a laissé entrevoir qu'il gardait le meilleur pour la fin: "Robert Beijer"!
Ik zie het scenario zo voor mij. Tavra die knipoogt terwijl hij de naam van zijn ondervrager prijs geeft; Beijer. Ik had de indruk dat "de vedetten" van die avond het best naar hun zin hadden. Of moet ik zeggen , ze stonden nog net niet de andere aanwezigen uit te lachen.
Ik denk dat ik die avond niet naar de film zou gekeken hebben maar naar de aanwezigen. Goed dat ik er niet was, het zou mij ongetwijfeld een zeer hoge bloeddruk opgeleverd hebben.
Goddank was ik toen ook geen speurder.