Re: Christiaan Bonkoffsky
Welkom op het forum
Inderdaad, volgens de verklaringen welke de broer deed rond Christiaan Bonkoffsky, zei deze niet dat Christiaan Bonkoffsky vertelde dat hij de reus was. Als je de verklaring zelfs letterlijk gaat bekijken, werd er zelfs niet verklaard dat hij zei dat hij bij de Bende van Nijvel zat. Hij zou gezegd hebben dat hij "bij de bende" zat. That's all.
Alles wat volgt, dat hij de reus van de Bende van Nijvel zou zijn die afgebeeld staat op Robotfoto 19: dat heeft de media er vooral van gemaakt. De speurders & het parket hebben bijvoorbeeld nooit gezegd dat Bonkoffsky de reus van RF19 is. Indien hij effectief bij de Bende van Nijvel betrokken was, kan dit dus even goed als "hulpje" of voorbereiding of eender wat geweest zijn.
Wat ik nu vreemd vind is dat deze piste inmiddels verlaten is en dat de speurders aangeven dat hij de reus niet is.
Daar hebben ze mogelijks een reden voor. Weet heel goed dat de speurders & parket zo weinig mogelijk communiceren rond hun lopende onderzoek. "Wij" weten dus niet wat de speurders weten. De speurders/parket hebben niet gezegd dat Bonkoffsky geen betrokkenheid kan hebben bij de Bende van Nijvel. Ze hebben wel aangegeven dat hij de reus welke bedoeld wordt op robotfoto 19, niet is.
Waarom ze tot die conclusie komen, hebben ze niet verteld (en zullen ze ook niet zo snel vertellen ). Ik geef enkele van de vele mogelijkheden waarvan misschien geen enkel van toepassing is (het zijn maar voorbeeldjes): ze weten waar Bonkoffsky was de dag van de overval (en dit was niet daar), er is DNA van de reus van RF19 welke niet overeenstemt met Bonkoffsky, ze hebben de reus uit Overijse (RF19) reeds geïdentificeerd (en niet als Bonkoffsky), enz enz enz... veel mogelijkheden dus, maar ze gaan ons niet zeggen waarom. Naar gelang de reden kan het misschien zeer belangrijk zijn dat men dit ook niet vertelt.
Dit zou betekenen dat men of bewijs heeft dat hij geen lid van de bende geweest is, waarbij ik me afvraag hoe je dit bewijs kunt vinden(?)
Lees het perscommuniqué nog eens zeer goed opnieuw.