Re: Christiaan Bonkoffsky
Dat was voor mij ook de reden om nog eens te kijken naar het interview met de broer van. Na het interview is er alleen maar allerlei ruis bij gekomen en veel interpretaties.
You are not logged in. Please login or register.
Bende van Nijvel → Andere Personen → Christiaan Bonkoffsky
Dat was voor mij ook de reden om nog eens te kijken naar het interview met de broer van. Na het interview is er alleen maar allerlei ruis bij gekomen en veel interpretaties.
Bovendien beschreven getuigen van de overval op de Delhaize in Aalst van november 1985 hoe ‘De Reus’ hinkte. Net op dat moment, zo blijkt uit zijn medisch dossier bij de rijkswacht, zou Christiaan Bonkoffsky een voetblessure hebben gehad. ‘En omdat hij bij de groep-Diane had gezeten, kende hij natuurlijk ook de technieken die nodig waren voor het plegen van dat soort overvallen’, aldus De Valkeneer. ‘Hij heeft dus zeker een interessant profiel.’
Wat mij vreemd lijkt is dat Christiaan Bonkoffsky aan zijn broer bekend zou hebben 'van de bende' deel uit te maken, enkele weken voor zijn dood. Heeft zijn broer hier dan nooit op terug gekomen?
Het zou ook niet de eerste keer zijn dat een onderzoekcomité zegt een foutieve persoon te hebben, en er nadien toch op door te werken. Al is het enkel om de media & cowboy getuigenissen achter de rug te houden.
Ook Christian Amory had een probleem met zijn been en hinkte. Overigens zouden beiden elkaar wellicht gekend hebben omdat ze samen bij Dyane zaten in 1977
Dank je wel voor de toevoeging Edd! Na het doorlezen van het vermelde topic, kan je bij Amory inderdaad de nodige vraagtekens plaatsen.
De vraag komt bij mezelf meteen op of Amory the balls had om aan een overval mee te doen. Ik lees namelijk dat hij nadien Bouhouche in het nauw drijft aan de hand van een aantal verklaringen. Zou hij dit gedaan hebben indien hij zelf aan een overval heeft meegedaan? Brengt hij zichzelf niet in mogelijke problemen door zulke verklaringen te openbaren? Of beperkte hij zich tot het proberen om SIE wapens door te verkopen, en het onderzoek langs alle mogelijke bochten in de war te sturen?
Ik las eveneens de naam "de bende van bouhouche" wat voor mezelf meer van toepassing is dan de Bende van Nijvel. In ieder geval, dit is een volledig andere topic daar ik voorstander van de drang naar spanning theorie.
Indien Christiaan Bonkoffsky zegt "ik maakte deel uit van de bende", kon dit alles betekenen ... (logistiek, training, chaos in dossiers, reus indien het nodig zou zijn (bv. bij schotwonde van reus 1). We mogen niet vergeten dat er veel lange jongens rondliepen bij de RW en het misdaad milieu.
Thx voor de link naar het topic trouwens!
De schrijver van The Insane Killers, inc. suggereert trouwens dat Amory de reus was. De broer van Bonkoffsky beweert dat Chris contact had met Bouhoche en Beijer.
Amory heeft zich aan mij voorgesteld in de Delhaize Overijse. Hij is kleiner dan ik en ik meet 1m85!
Ben jij zeker dat jij maar 1.85m groot bent Leo? Of is het top secret dat jij een reus bent?
Alle gekheid op een stokje, gelieve er rekening mee te houden dat een reus in 1982 vandaag geen reus zou zijn. Mijn toenmalig lief was 1.87 m en overal waar die kwam was die bijna een kop groter dan de rest.
Mijn beste coconut, in 1985 was ik blootsvoets gemeten 1.85 m! Tijdens de confrontatie met Amory misschien iets groter vanwege combat shoe's. Momenteel, dus 34 jaar later, ben ik 1.84 m groot. Maar ik heb nu schoenmaat 46 ipv 45. Ik ben dus aan het onderuitzakken!
Het fabeltje dat ik een reus ben komt van 'ge weet wel' omdat ik met mijn 100+ kg niet paste in zijn mini cabrioletje. Het automatische dak wou niet dichtgaan omdat mijn hoofd in de weg zat. Hij is toen een andere auto gaan halen waardoor zijn verlate aankomst! Alhoewel het de waarheid is, mag er toch eens gelachen worden ook hé.
Hij is toen een andere auto gaan halen waardoor zijn verlate aankomst! Alhoewel het de waarheid is, mag er toch eens gelachen worden ook hé.
En indien het de tweede maal niet lukte, was de derde maal zeker met een aanhangwagen...
De schrijver van The Insane Killers, inc. suggereert trouwens dat Amory de reus was. De broer van Bonkoffsky beweert dat Chris contact had met Bouhoche en Beijer.
Amory heeft zich aan mij voorgesteld in de Delhaize Overijse. Hij is kleiner dan ik en ik meet 1m85!
Wat LEO schrijft klopt weldegelijk. Nu ben ik zeker geen held in het schatten van hoe groot iemand is en hoeveel die weegt, maar je moet daar absoluut niet goed in zijn om te kunnen vaststellen dat Amory niet de lichaamslengte heeft van iemand heeft welke men als "reus" zou omschrijven.
En ja, als iemand bijvoorbeeld Amory de rol van reus toeschrijft en je geeft de opmerking dat deze absoluut de lichaamslengte van reus niet heeft, dan zal die hoogst waarschijnlijk met het tegen-argument afkomen dat als Amory plateauzoolschoenen draagt dat hij wel in de buurt zou kunnen komen van de "reus". Maar ja, op die manier kan je Jan Peumans ook tot reus bombarderen.
Maar goed, de meesten onder ons zullen ondertussen wel al gemerkt hebben dat wat er in een boek over de Bende van Nijvel geschreven staat, niet altijd correct blijkt te zijn.
Op die manier zou ik ook gekke uitspraken kunnen doen, met het enige verschil dat die uitspraak zelfs niet gelogen zou zijn... Ik verzin er snel eentje:
"Paul Latinus heeft in zijn vriendenkring nooit ontkend dat hij deel uitmaakte van het dader-team die het feit in Aalst pleegde."
Bende van Nijvel → Andere Personen → Christiaan Bonkoffsky