171 (edited by Raf 26-11-2009 18:35)

Re: Getuigenis Murcielago

Vergeef me als ik verkeerd ben, aangezien ik zeker geen wapenliefhebber/kenner ben. Tussen de munitie is ook een categorie "oorlogsmunitie" en gewone sportschuttersmunitie. Een familielid was militair, en als klein manneke kreeg ik soms wat "cartouches', en herinner me nog precies de lange punt van de kogels. heb toen in een zotte bui zo een kogel in de bankvijs ingespannen en er met een hamer op geslagen , met een ongelooflijke knal als gevolg , denk dat ik het geluk van mijn leven had toen. lol

Maar terzake, die oorlogsmunitie, is die makkelijk te verkrijgen? Kan je met een ingram verschillende types kogels afschieten? of ben je verplicht je bij dat type kogel/merk te houden?

Raf, je hebt idd geluk gehad met je experiment als kleine kerel destijds, zo zijn er al vieze ongelukken gebeurd. De term "oorlogswapen" is blijkbaar uit de wapenwet verdwenen, iets waarvan ikzelf niet op de hoogte was. "Oorlogsmunitie" is legaal te verkrijgen als je er een wapenvergunning voor hebt. Uiteraard zijn ze ook illegaal te verkrijgen, via verschillende kanalen. Militairen (malafide of althans niet reglementair handelend) kunnen hier zeker een bron zijn.

De Ingram is volgens mijn weten in 3 kalibers op de markt gebracht, namelijk: .45ACP (model MAC-10), .380ACP (model MAC-11) en 9mm Para (model M-11/9), de bende pikte destijds trouwens een Mac-11 en een M-11/9 bij Dekaise. Mits je een hele hoop aanpassingen gaat maken aan het wapen kan het enkel patronen verschieten van het kaliber waarvoor het is ontworpen.

Nog een verduidelijking over Podevijn, ik wenste enkel aan te halen dat het toch op zijn minst moet worden gezien als een speciaalzaak omdat er quasi geen beperkingen gelden in de schietclub, en de stocklijst toch vrij imponerend is naar mijn mening. Natuurlijk heeft Herr Flick gelijk als hij zegt dat er nog clubs zijn waar je met die kalibers mag schieten, maar dat is zeker niet in elke schietclub het geval. In veel van de lokale schietclubs hier mag je enkel aantreden met de gangbare pistool/revolvermunitie en dan nog met uitzondering van "magnum" munitie zoals bv.357, bij geweren is het vaak gelimiteerd tot .22LR, als ze met zwaarder willen schieten maken ze regelmatig een uitstap naar Mechelen, waar ook zwaardere kalibers mogen worden verschoten zoals bv .223

Niet dat de schietclub bij Podevijn zo uitzonderlijk is natuurlijk, maar als je die combineert met z'n stocklijst mag je denk ik wel van een speciaalzaak spreken.

173

Reckie's Son wrote:

Niet dat de schietclub bij Podevijn zo uitzonderlijk is natuurlijk, maar als je die combineerd met zn stocklijst mag je denk ik wel van een speciaalzaak spreken.

Ik zou het op het woord speciaalzaak houden, een passie voor wapens en voor mensen die zich in wapens interesseren een club waar je wel het een en ander kan testen. De link met Podevijn uit Aalst is er niet, of tenzij iemand zegt dat het familie is. De naam Podevijn is nu wel nog een veel voorkomende naam.

Van de Podevijn in Aalst is het heel opvallend dat hij verklaarde dat al zijn wapens gestolen waren, een leugen natuurlijk omdat hij zijn wapens moest laten registreren,dus er was wel iets met zijn wapens anders ga je die laten registreren en als ze gestolen zijn ga je die diefstal aangeven maar dat heeft hij niet gedaan want de agenten in aalst wisten hier niets van...

174

Murcielago, als je van de week tijd hebt laat dan iets weten aub. Ik heb vanaf overmorgen een weekje verlof.

De getuigenissen van Kuros en Murcielago. Dat is volgens mij de enige manier om te geraken.

Beginnen bij de uitvoerders. Ze zullen ook de gemakkelijkste zijn om eventueel te breken bij onderzoeken. De "elite" bijgestaan door leger advocaten en connecties gaan zich niet zomaar gewonnen geven. Het is in mijn ogen dan ook tijdverspilling. Daarbovenop ga je met complotten zowel bij het "volk", "pers" als "justitie" als ongeloofwaardig overkomen en zal er uiteindelijk niet verder gezocht worden.

En verklaringen van "mensen uit het milieu" en "verdachten" au serieux nemen zou ik  al zeker niet doen. Er is geen enkele die zal toegeven dat hij er iets mee te maken heeft (niet in de verste verte). Het is enkel anderen beschuldigen en zichzelf vrijpleiten. Moest één van hun verklaringen kloppen, zou het "milieu" hen binnen de kortste keren liquideren.

176

Helemaal mee eens jongen,maar alleen. Die getuigen lopen daar niet mee te koop. Sommige wel natuurlijk,maar alleen kan je niet tot een zekere oplossing komen. Ik blijf erbij, mochten meer mensen hun mond durven open doen dan zouden we nog eens raar kunnen opkijken. Maar ja, 25 jaar na de feiten nog een sluitende verklaring horen van iemand blijft een zeldzaam gegeven!

177

Het feit is dat men de verklaringen niet meer deftig kan controleren,iedereen kan getuigenissen afleggen maar na 25j is dat niet evident om de stukken in elkaar passen in een dossier dat van meet af aan gesabboteerd werd.

Men heeft in den tijd genoeg moeite gedaan om bepaalde zaken in een vergeethoek te duwen,en bij een zaak met minimum 28 moorden kan dit alleen als er grote belangen mee gemoeit zijn.

Na de verjaring zal er wel nog het één en ander bewegen,van mensen die nu niet kunnen praten,maar dan gaan we ons toch weer afvragen of het waarheid is of halve waarheid of leugens...Tenzij er meerdere hetzelfde verhaal bevestigen.
Wat ook opvalt is dat men Jumet niet vetrouwt en je kan ze geen ongelijk geven.
Altijd is het hetzelfde liedje,we volgen een spoor hier en één daar maar hoe concreet is dat en hoe ver staan die sporen;wat gebeurd er met de tips die binnen komen???

178

Godverdomme, voor Augustus 1981 werkte Mendez als bediende voor de Grarage Podevijn in de Sint-Job-straat. Op PV!

179 (edited by Raf 30-12-2009 19:43)

Ik heb altijd gedacht dat er met die Podevijn wat meer aan de hand is! Nu komt het uit. Ter info, we weten dat Smars en Lacroix fervente bezoekers waren van dancing "El Gringo" in Hekelgem. Deze dancing bestaat nu nog steeds zij het onder de naam "La Gomera". Adres: Brusselbaan 188 in Hekelgem.

180

En dat wil ook zeggen dat we Murcielago's boodschappen moeten herlezen want ...