Raf, je hebt idd geluk gehad met je experiment als kleine kerel destijds, zo zijn er al vieze ongelukken gebeurd. De term "oorlogswapen" is blijkbaar uit de wapenwet verdwenen, iets waarvan ikzelf niet op de hoogte was. "Oorlogsmunitie" is legaal te verkrijgen als je er een wapenvergunning voor hebt. Uiteraard zijn ze ook illegaal te verkrijgen, via verschillende kanalen. Militairen (malafide of althans niet reglementair handelend) kunnen hier zeker een bron zijn.
De Ingram is volgens mijn weten in 3 kalibers op de markt gebracht, namelijk: .45ACP (model MAC-10), .380ACP (model MAC-11) en 9mm Para (model M-11/9), de bende pikte destijds trouwens een Mac-11 en een M-11/9 bij Dekaise. Mits je een hele hoop aanpassingen gaat maken aan het wapen kan het enkel patronen verschieten van het kaliber waarvoor het is ontworpen.
Nog een verduidelijking over Podevijn, ik wenste enkel aan te halen dat het toch op zijn minst moet worden gezien als een speciaalzaak omdat er quasi geen beperkingen gelden in de schietclub, en de stocklijst toch vrij imponerend is naar mijn mening. Natuurlijk heeft Herr Flick gelijk als hij zegt dat er nog clubs zijn waar je met die kalibers mag schieten, maar dat is zeker niet in elke schietclub het geval. In veel van de lokale schietclubs hier mag je enkel aantreden met de gangbare pistool/revolvermunitie en dan nog met uitzondering van "magnum" munitie zoals bv.357, bij geweren is het vaak gelimiteerd tot .22LR, als ze met zwaarder willen schieten maken ze regelmatig een uitstap naar Mechelen, waar ook zwaardere kalibers mogen worden verschoten zoals bv .223
Niet dat de schietclub bij Podevijn zo uitzonderlijk is natuurlijk, maar als je die combineert met z'n stocklijst mag je denk ik wel van een speciaalzaak spreken.