P-51 wrote:Het bewuste PV is en blijft een belangrijke bron van info. Philippe De Staerke werd/wordt hier en elders maar al te vaak in een slachtofferrol geduwd - hij zou er bewust ingeluisd zijn - maar dat moet op zijn minst toch de wenkbrauwen doen fronsen op basis van PV's, getuigenissen etc...
Een slachtoffer zou ik hem zeker niet noemen. Zoals ik voorstelde in deze hypothese » Forum
Het is goed mogelijk dat De Staerke deelgenomen heeft aan bepaalde overvallen, Aalst is zeker niet ondenkbaar, maar ik denk zeker niet dat De Staerke & co "de bende" waren, verre van. Hij zou slachtoffer zijn in die zin dat men hem ingehuurd heeft om deel te nemen aan Aalst, als uitvoerder van de overval zelf of misschien als ondersteuning (om bijvoorbeeld die valies met wapens vervoeren, het warenhuis te verkennen verkennen, etc).
Maar de bedoeling hiervan zou dan geweest zijn hem en z'n bende te laten opdraaien voor ALLE bendefeiten, feiten waar waarschijnlijk die opdrachtgevers zelf aan meegedaan hebben zoals Temse, Waver, Etterbeek, etc. en zo onderuit probeerden geraken. Dit plan zou maar gedeeltelijk gelukt zijn, misschien omdat De Staerke zelf op net tijd in de mot wat er gaande was, en zich deels heeft kunnen indekken.
Maar niemand beweert natuurlijk dat De Staerke volledig onschuldig zou zijn in dit alles.