Ben wrote:CleverTrevor wrote:Ik heb het geografisch profiel op Google Maps bekeken en de comfortzone vergeleken met de locaties van de feiten. Mij viel iets op. Ik lees dat de taximeter van de taxi van Angelou werd stopgezet na 10 kilometer. Dat suggereert dat de taxi na 10 km is gestopt.
Dit vind ik heel interessant. Als we ervan uitgaan dat ze de kortste weg hebben genomen, kom je na 10 kilometer uit aan gebied langs de Zoniënwoudlaan, de spoorweg (vlak bij het station) en de avenue Saint-Anne/Gustaaflaan. Iemand zin om van deur tot deur te gaan, dit is een gebied van ongeveer 13/15 straten.
Als je vanop het Flageyplein in Elsene vertrekt, kom je na 10 kilometer rijden ook recht in het Zoniënwoud uit. Zou dit misschien de krijtsporen verklaren: "(...) doen vermoeden dat zijn lichaam over een krijtachtige grond werd versleept."
Hier kan ik met 100% zékerheid op antwoorden! De parking van het station, vandaag nog goed voor een 100-tal plaatsen, bestond vroeger uit een witte krijt-achtige ondergrond. Sinds het jaar 2000 is deze veranderd door een kiezel-achtige ondergrond, maar op sommige plaatsen is de witte krijtachtige ondergrond nog steeds te zien. De parking naast het station wordt langs de rechterkant afgebakend door de spoorlijnen, en langs de linkse zijde door hoge bomen. Tot op vandaag worden er 's avonds nog steeds drugsdealertjes waargenomen omwille van de slechte verlichting en de ideale plaats om te dealen.
Indien jullie willen kan ik gerust aan familie leden vragen hoe de toestand er in de jaren 80 was.
Toevoeging, het weeshuis waar Bultot werkzaam was alvorens zijn directeursfunctie in de gevangenis, bevindt zich in het midden van Rode station & Waterloo, beide 4 minuten rijden.