Re: Kogelhuls
Ik heb nog eens ingelogd want ik blijf dit een fascinerend topic vinden. Bedenkingen:
Is er zekerheid dat er ook ingesneden gladlooppatronen (slugs) werden gevonden? Bestaan hier foto's van? Zo ja, graag nog eens de link.
Is er bewijs dat ooit de ingesneden hagelpatronen werkelijk zouden gebruikt zijn tijdens een overval? Men zou dan toch op de inslagpunten het voorste stuk huls van het patroon hebben teruggevonden of halve afgeschoten hulzen? Dit heb ik nergens aangetroffen. Niet in Overijse, Niet in Eigenbrakel etc. Dit sluit aan bij de hypothese van een bovenstaande post dat specifiek deze patronen om weg te gooien waren. Misschien niet gedaan zoals gewenst?
Het is al vermeld, maar waarom 'prutsen' met het maken van onveilige slugs als je volwaardige (remington) slugs voorhanden hebt? Het lijkt mij dat iemand graag met een mes in dingen snijdt: de lipjes van munitiedoosjes, de hulzen ...
Op de manier waarop er radiaal in het hagelpatroon van de foto in de eerste post is gesneden, denk ik persoonlijk eerder zelfs aan een linkshandige (zoals ondergetekende).