Als er al iets terecht is dan is het wel het feit dat burgers (forumleden) zich inzetten om het bende dossier te verhelderen, ten eerste voor de rechtvaardigheid en ten tweede omdat het zich nooit meer zou kunnen herhalen. Het feit is ook dat justitie en de ordediensten er met alle middelen er maar niet in slagen iets zinnigs over de feiten te verklaren. Het feit is ook dat bij herhaling rijkswacht officieren in de media verklaren dat er intern bij de rijkswacht moet gekeken worden. Feit dat er wapens van Mendez en gestolen bij de Diane en andere via drug en wapenhandelaars die in Erpe Mere verbleven zijn gepasseerd, en dat er bij de rijkswacht in Erpe Mere ook wapens gestolen zijn. Het feit is ook dat een broer van een rijkswachter uit Aalst zijn broer beschuldigd en dat die broer voor hij stierf iets zou gezegd hebben dat de bende iets met de rijkswacht te maken had.
Nu legt er een ex rijkswachter een klacht neer omdat er op het forum op aanwijzingen van binnen en in de directe omgeving van de rijkswacht enkele namen vallen op basis van wat mensen uit de omgeving tegen elkaar vertellen. Heel grappig allemaal. Dit is wel sarcastisch bedoeld, het feit is namelijk dat de broer van een rijkswachter zijn broer beschuldigd, een rijkswachter zelfmoord pleegde, en nu een rijkswachter een klacht neerlegt en één forum door de druk gesloten is.
Als burger stel ik mij daar serieuze vragen bij; tevens mag het parlement zich daar ook eens vragen bij stellen, want er klopt iets niet! De federale heeft de bevolking in november opgeroepen via VTM of ze iets afwisten van rijkswachters in een wagen. dus oproepen mag er informatie over uitwisselen mag niet? De CWB heeft zelf rijkswachters in verdenking gesteld de laatste maanden.
Met de raadgevingen van de 2 parlementaire onderzoekscommissies in het achterhoofd en de terechte opmerkingen van die commissies over de functie van die ordediensten en vooral in functie van tipgevers, vraag ik met al jaren af hoe dit in Erpe Mere ging met de gekende namen die er verbleven van drug en wapenhandelaars. Ik denk dat wij ons als burgers terecht mogen afvragen wat de rijkswacht effectief deed tegen die drug en wapenhandelaars in de buurt en of die eventueel ook tipgevers waren.
De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.