101

Re: Agenda

Ik zal normaal niet van de partij zijn, auto defect: motor kapot. Indien het weer niet betert kan ik mss wel in Aalst aanwezig zijn.

102

Renne, indien nodig spreken we af in Aalst om u op te pikken.

103

Beste forumleden, gezien het slechte weer heb ik besloten de samenkomst in cafe The Fox te Aalst te houden. Zelfs als moest weer beteren zitten we nog met smeltende sneeuw, ook niet al te plezant. Ik parkeer mijn wagen zaterdag aan de atletiekpiste Osbroekpark, om dit nog wat verder te verkennen. diegenen die ook interesse hebben, ik sta er om 13.30. Indien mogelijk te voet naar cafe The Fox via de weg die de bende gebruikte om te verkennen voor Delhaize.

Graag Uw reactie.

104

Inderdaad het ziet er niet goed uit. Ik zal de Franse websites verwittigen. Zo kan Renne misschien toch aanwezig zijn. Eventueel na verzamelen en koffie een toerke naar het industriepark in Erembodegem?

105

Oké, dat lijkt me een goed idee.

106 (edited by Raf 16-01-2010 20:59)

Verslag vergadering 16/01/2010

Aanwezig : K&, Reckie's son, Kuros, Renne, Raf

Samenkomst in het Osbroeckpark, Raf kwam K& en Reckie's son tegen tijdens zijn verkenning van het park. Het Osbroeckpark is in tegenstelling tot je na het bekijken van de luchtfoto van Google earth zou denken geen klein en overzichtelijk geheel. Er zijn vele kleine weggetjes en kruispunten zodat iemand die er niet bekend is al snel de weg kwijtraakt. Ook talrijke vijvers, beekjes en niveauverschillen. Indien je de weg naar de parking Delhaize volgt wandel je bijna vanzelf de hoofdingang binnen. De joggers op de atletiekpiste hebben wel degelijk de bende gezien die op verkenning was, zoveel is duidelijk.

Tijdens onze wandeling werden wij door een duister figuur in de gaten gehouden, een man van middelbare leeftijd had een meer dan abnormale interesse in ons doen en laten. K& is er zelfs naartoe gestapt met de vraag of hij ook voor de "vergadering" kwam. Hierop gaf hij een ontwijkend antwoord, maar bleef ons duidelijk zichtbaar de hele tijd bekijken en volgen. Je moet weten dat de wandelpaden er vandaag erg glad bijlagen, dus iemand die niet echt in het osbroeckpark moest zijn bleef er weg. Wij hebben het raden naar de bedoelingen van dit alles.

Nadien in cafe The fox met Renne en Kuros bijgepraat over Aalst en Podevijn. Ook kwam murcielago ter sprake, hij laat reeds 2 maand niets meer van zich horen. Het was een informele maar boeiende vergadering, waarop werd besloten binnen 2 maanden opnieuw samen te komen te Braine. Hier zal dan een druk programma afgewerkt worden.

Raf

Goed initiatief en kennelijk nog spannend ook! big_smile Of ik ooit bij zo'n meeting zal zijn, valt te betwijfelen. Ik heb namelijk als Ollander nogal snel het hoogste woord en interumpeer als een journalist. En dat werkt alleen maar vooroordeel-bevestigend. Dat wil ik onze en jullie Natie niet aandoen. wink

108 (edited by club_le-happy-few 17-01-2010 17:56)

Vreemd van die man. Niemand toevallig stiekem foto kunnen nemen met gsm van die persoon? Er zijn in Aalst heel wat mensen die meer weten! Daar ben ik zeker van, heb ook tijdje in Aalst verbleven en in die tijd kwam ik regelmatig al eens op café. En dan hoor je van alles hé. Sommigen willen het echt wel opzettelijk in bepaalde richting duwen, zodat Aalstenaars buiten schot blijven. Anderen verdenken dan bepaalde mensen uit de streek enz ...

De manier waarop sommigen zich opwonden was niet meer normaal en had zeker niets met overmatig drankgebruik te maken! Heb dan ook keer gesprek gehad met man die volledig op de dool was en over die feiten begon, hij had vroeger nog in tweede (?) nationale gevoetbald maar had dan tegenslagen gehad, ze wouden hem kapotkrijgen. Is ook de reden waarom ik er mij ben beginnen voor te interesseren. Daarvoor kende ik het enkel maar via mijn ouders, die voor sluitingstijd niet meer durfden te gaan winkelen, etc.

Het kan natuurlijk ook zijn, dat hij jullie verdacht vond en hij zich de aanslag nog herinnerde. Delhaize van Denderleeuw (buurgemeente!) is week of twee geleden overvallen, en overvallers zouden nogal bruut tekeer gegaan zijn tegen kassierster. Misschien zit de schrik er bij sommigen opnieuw in. Misschien moeten admins keer proberen privé-bericht te sturen naar Murcielago.

Ik vind het wel spijtige zaak dat z'n tekst op het Franstalige forum geraakt is. Niet zozeer de tekst, maar de initialen van MK had men beter kunnen veranderen in iets anders. Jullie weten dat hij van die persoon enorm schrik heeft. En als z'n verhaal klopt is dat heel terecht! Wees maar zeker dat bepaalde Aalstenaars met schrik rondlopen dat hun rustige oude dag nog verstoord zal worden! En tegenwoordig hebben oudjes ook internet. Als Kuros en Murcielago weinig of niets meer posten zullen ze wel weten waarom.

Het zou wel leuk zijn moest Murcielago teken van leven geven aan admins via privébericht opdat we ons geen zorgen moeten maken.

109

K& heeft filmopnames gemaakt in het park, en van ver proberen in te zoomen. Ik vrees dat slechts een gestalte in de verte te zien zal zijn. Het is enkel K& die hem van dichtbij bekeken heeft. Hij bleef op een afstand, en deed zelfs geen moeite om zich te verbergen. Ik schat een 50 a 55 jaar, ongeveer 1.75 meter groot, zwarte jas met grijze kraag, jeans broek (ben niet zeker), kort bruin haar (vooraan kalend). K&, kan jij een betere beschrijving geven?

110

Ik heb geen video-opnames met hem erop. Hij had blond haar en sprak Nederlands. Het haar viel over zijn voorhoofd. Hij was niet kalend. Ik vroeg hem of hij ook voor "de vergadering" kwam want het kan zijn dat nieuwe leden ons niet durven te benaderen. Hij zei "neen" met nog een paar woorden en bleek gegeneerd. Hij had ook kunnen zeggen "Welke vergadering".

Hij zag er niet gevaarlijk uit maar was ook niet bepaald vriendelijk of mededeelzaam. Toen ik op hem toe stapte gaf hij de indruk te moeten plassen maar dit probleem was zo van de baan toen ik hem aansprak vanaf 10 meter. Niet zwaar aan tillen: er zijn altijd gepensioneerden die wat willen bijverdienen.