Re: Nijvel: 17 September
Wat de atoomschuilkelder betreft heb ik geen enkele aanwijzing. Ik heb me nooit echt verdiept in dit onderdeel van de Bende van Nijvel enkel dat ik gefascineerd ben door plaatsen. Ik heb gewoon met paar vrienden en forumleden eens zitten brainstormen opdat de Bende van Nijvel daar telkens spoorloos verdween. En aangezien dat het een uitzonderlijke locatie moet zijn want niemand heeft ze gevonden, denken wij aan de atoomschuilkelder. Hij ligt ver buiten het zicht van iedereen, bereikbaar via verschillende veldwegen en toegangswegen waar geen kat u ziet. Ook heb je oprijlatten nodig om in deze bunker een VW golf of Saab binnen te rijden (een VW Golf en Saab kunnen juist binnen met de spiegels dicht). Dus wat mij betreft is dit een hotspot. Wat Kester betreft zijn heel wat aanwijzingen en toevalligheden dat in die richting wijzen. We zijn nu al meer dan 30 jaar theorieën aan het bedenken en er is nog niets veranderd dus zou het best kunnen. Ook denk ik dat er auto’s van de Bende van Nijvel in de steengroeve van Lessines liggen.