Re: Paul Vanden Boeynants
Met betrekking tot de mogelijke link tussen VDB en de Bende van Nijvel stel ik me soms ernstige vragen. De posts van het laatste jaar op dit forum tonen aan dat wij meer en meer naar de piste van een organisatie denken waaruit beroep gedaan werd op 'tijdelijke uitvoerders'. Dan stel ik mezelf de vraag tot in hoeverre VDB hierin betrokken was.
Zelf durf ik te zeggen dat VDB goed wist hoe de vork aan de steel zat, hiermee bedoel ik bijvoorbeeld een Amerikaanse agenda / invloed (details & uitvoerders zal hij niet geweten hebben). Mogelijk wist hij dat hij in dit geval hier niets kon aan veranderen, dit ging plaatsvinden - dat hij verzet bood of niet. Zakenman zijnde heeft hij dit zijn beloop laten gaan in overeenkomst dat er voor zijn louche praktijken deuren werden geopend. Zeker nu zijn politieke onschendbaarheid tot een einde ging komen.
Het feit dat meerdere ministers hiervan geprofiteerd hebben, is de reden waarom dit niet mag uitkomen naar het publiek. De ontvoering door Haemers was volgens mij opgezet spel om hem in een slachtofferrol te werpen omdat het mogelijks te heet onder zijn voeten begon te worden.