Re: Getuigenis Renne
Hoe meer ik er over lees, des te meer ik overtuigd geraak dat er wel degelijk een link is met Aalst.
Ook het verzoekje op de radio voor de "Bende van Hofstade". Bv. Als het allemaal Walen of vreemdelingen geweest waren hadden ze toch nooit het telefoonnummer van Mi Amigo (was toch die zender dacht ik?) geweten. Hoeveel Walen of vreemdelingen zijn er nu op de hoogte van een Vlaams station. Hoeveel van hen zouden er tegenwoordig het bestaan weten van commerciële zenders zoals pakweg Q-Music of Be One? Of ze moeten degelijke research gedaan hebben op voorhand. Je moet er toch maar op komen.
Ofwel hadden ze één of meerdere contactpersonen in Aalst (misschien was dat verzoekje een teken om één of ander plan uit te voeren). Of ze waren zelf afkomstig uit het Aalsterse en werden de eerste overvallen gewoon toevallig in een andere regio uitgevoerd. Misschien verbleven ze op dat moment in buurt van Hofstade en dreven ze hiermee de spot met het etiket "Bende Van Nijvel".
Het doet me toch allemaal een beetje denken aan een psychopathisch brein. Iemand die het voor de kick deed en echt van zijn daden genoot. Dan is het inderdaad mogelijk dat er geen politieke of extreem-rechtse achtergrond is. Het zou natuurlijk wel mogelijk zijn dat er een link was met die seksfeesten (het verhaal van het koppel met de videocassette).
Net zoals ik elders al gelezen heb is dit misschien een excuus van het gerecht en ordediensten omdat ze niet in staat waren of de middelen hadden om hen te vatten. Welke agent of rijkswachter gaat zijn leven riskeren door hen achterna rijden voor een hongerloon? Klinkt in alle geval indrukwekkender, dan de rijkswachter kan een bende overvallers niet pakken.
Wat taverne in Aalst (toen in 1985) betreft ... Door wie is eigenaar naar Delhaize gelokt. Ik had gehoord door zijn ex-vrouw? Zoals ik al eerder zei, ken ik iemand uit het Aalsterse (zie m'n eerste post) die ook blijkbaar meer weet maar er eigenlijk liever niets over kwijt wil.