Re: Aalst: Proloog
Na het bezoek aan het Osbroeckpark van vandaag denk ik dat we er vrij zeker van mogen zijn dat de joggers op de atletiekpiste hun angst gegrond was en zij wel degelijk de bende gezien hebben. Hebben zij ooit personen moeten herkennen? Geholpen bij het opstellen van robotfoto's? Aangezien ze ze toch van redelijk dichtbij gezien hebben, zeker de confrontatie aan de auto.
Raf, ik zat net op de site te zoeken naar een bepaald artikel dat ik maar niet terug vind, en dit kwam ik tegen bij het dossier De Staerke, een citaat vanop deze website:
"De afgelopen jaren zijn mensen die die bewuste avond toevallig in de Delhaize in Aalst waren gehypnotiseerd, zodat ze konden helpen bij het opstellen van robotfoto's. Maar in het dossier van Freddy Troch zaten er in 1987 al diverse getuigenissen. Zo waren er Luc H. en Suzy V.K., allebei werkend bij een ingenieursbureau in Zele, die enkele dagen voor de aanslag samen gingen joggen in het Osbroekpark, aan de achterzijde van de Delhaize in Aalst. Allebei herkenden ze "heel formeel" Philippe De Staerke als de gemene mijnheer die ze toen in het park tegen het lijf liepen en die het blijkbaar niet leuk vond dat hij was gezien."
Nu, zoals altijd weer een vraagteken bij de juistheid van de gemelde feiten, maar als ze zouden kloppen, leid ik daaruit af dat De Staerke Philippe formeel op foto werd herkend door allebei de joggers als aanwezige die avond in de dreef.