Neen, ben geen speurder.
Ik twijfel er niet aan dat zowel David Van de Steen als Philippe C. Patrick Haemers herkend hebben. De grote dader in het Bos van Houssière had inderdaad blond haar.
Maar ik ben ervan overtuigd dat hij zijn haar voor de gelegenheid geblondeerd had en een pukkel gekleefd had op zijn wang (niet helemaal op de juiste plaats) om op Haemers te gelijken. Die pukkel was dan nog veel opvallender dan die van Haemers.
Hij kon dat met succes doen omdat hij exact even groot was als Haemers.
Philippe DS wrote:Haemers heeft zelf gezegd dat hij begin 1985 een vet contract kreeg, net als de gebroeders P., S. en de Griek Apostolos Papadopoulos, om voor 1 miljoen + buit overvallen te plegen op warenhuizen. Zelfde vraag zoals Coconut, hoe pas jij in dit geval Haemers in jouw verhaal?
Voor zover ik gelezen heb werden de alibi's van zowel Haemers als Bouhouche grondig uitgeplozen na elke overval. Haemers kreeg zelfs een huiszoeking over de vloer enkel weken voor de overval in Aalst (specifiek voor de Bendefeiten). Als er twee toen al in de kijker liepen in dit dossier waren het wel Haemers en Bouhouche.
Hetzelfde geldt bv. voor De Staerke. Die zat meestal in de gevangenis tijdens de Bendefeiten, of had een alibi. Er is hier veel gepost over een beweerde zigeunerafkomst van De Staerke, maar die is er niet. Zijn moeder was joodse en zijn vader een Vlaming van Zottegem. Vader liet het gezin al vroeg in de steek en De Staerke bracht zijn kinderjaren door in instellingen. Hij spreekt geen woord Manouche (zigeunertaal), enkel Frans.
Met de uitvoerders bedoel ik inderdaad de gangsters die de winkels binnengingen, en eventueel een paar in een volgwagen (voor het geval het mis zou gaan). De opdrachtgever zou dan Faez Al Ajjaz zijn, voor rekening van Abu Nidal.
Ex-Diane leden zouden om te beginnen al geen motief hebben om dit te doen (wat kon hen die Palestijn schelen?) en ze zouden het risico op lekken vergroten (zeker een Bonkoffsky die constant aan de toog hing).
rizzz wrote:Ik ga even de advocaat van de duivel spelen. U schrijft hier de timing van dat telefoontje toe aan puur toeval als ik het goed begrijp, toch zegt u in die andere draad:
imazibraine wrote:dat lijkt waarschijnlijk, omdat in een bos van 690 hectare uitgerekend op die plaats twee afgeschoten 9 mm kogels gevonden werden in de grond. Niet echt een jachtkaliber, voor zover ik weet.
Die twee kogels kunnen inderdaad toeval zijn, dat moet ik toegeven. Maar hier zijn er vier getuigen die gezien hebben dat daar een man levenloos op de grond lag. Een man van wie de ouderlijke woning dichtbij gelegen was, en die daarna spoorloos verdwenen is.
Alhoewel. Uit een post van Ben in 2012:
Bij de plek waar Philippe C. de daders zag, werden op donderdag 30 september 2004, twee kogelkoppen en twee hulzen gevonden waarvan Eddy Vos op een gegeven moment zei dat deze uit de Ingram zouden zijn gekomen. Deze zaten volgens Eddy Vos ook op de juiste diepte.
Bron » Forum
Als de kogels uit de Ingram kwamen is de kans op toeval al veel kleiner ...