Re: Bommeleeër Luxemburg: 1985-1986
Je zou wel eens gelijk kunnen hebben Leo, het ontbreken van "hogerhand". Voor zover ik kon volgen was het quasi altijd daar dat het onderzoek stopte of moest stoppen.
De "modus operandi" van de feiten in Luxemburg leunde inderdaad veel dichter aan bij de CCC maar de modus operandi in het onderzoek of laten mislukken van het onderzoek doet erg sterk aan die van de Bende van Nijvel denken.
Misschien laat ik mij misleiden maar ik blijf denken aan de woorden van Gol ivm CCC en Bende; twee takken van éénzelfde boom. Alleen vraag ik mij af waarom diezelfde meneer er in slaagde die ccc zo vlug op te rollen en dat ook nog te kunnen voorspellen. Van voorspellen gesproken, het was toch Bouhouche die voorspelde dat het na Aalst zou ophouden. Ook zo iemand met een glazen bol dus en ik denk niet dat die op dat moment het woord Moskou in zijn hoofd had.
Maar had Walter De Bock kunnen schrijven: "Wij moeten de geschiedenis van de Bende herschrijven", als hij van niets meer dan wij wist. Of had ook hij gewoon ontdekt dat de Bende as such niet kon bestaan omdat ze oa ontstaan is op basis van verkeerde wapenanalyses.
Wat doen zijn archieven daar trouwens opgesloten in dat katholieke fort bewaakt door de geheime dienst van Leuven, buiten wachten tot alle "acteurs" zeker dood zijn. "Wat God bewaart is wel bewaart." Jaja. 'De Heere zal u bewaren voor alle kwaad, Hij zal uwe ziel bewaren. De Heer zal uw uitgang en uw ingang bewaren van nu aan tot in eeuwigheid'. (Ps. 121 vs 7 en 8)
God mag fier zijn op zijn nakomelingen, Geens bewaakt of bewaart nog altijd de uitgang en de ingang. Scheiding der machten. My a.. Het oplossen van de Bende zal wel geen voorwaarde in het nieuwe regeerakkoord worden vermoed ik. En Luxemburg geen inspiratie voor Belgie. Ze laten nog liever Steppé zot verklaren.