Re: Francis Dossogne
"Ja, de Bende moet je bij WNP zoeken. Want WNP stink. Zo hard zelfs dat uitgerekend ik, de leider van het Front, als eerste naar alle politiediensten ben gestapt - staatsveiligheid, rijkswacht, gerechtelijke politie - om hun duidelijk te maken dat er iets kwalijke aan de gang was. Lang voor er in de media over Latinus werd gekikt. Ze wisten dus allemaal dat WNP gevaarlijk was. En wat hebben ze met mijn informatie gedaan? Niets! Ik ben ervan overtuigd dat WNP door een Belgische overheidsdienst werd opgericht."
Wanneer zou dat geweest zijn? Maart '83 of vroeger? En blijkbaar was heel extreem-rechts op de hoogte van WNP maar toevallig Massaert die vriend van Bourgerol niet.
Er is ook een significant deel van extremisten goed geïnformeerd want Eriksson van het VMO meld op 15/9 "dat de organisatie van Libert wordt gemanipuleerd door een Arabische of Duitse inlichtingendienst om extreemrechts in discrediet te brengen".
Twee dagen erna is Nijvel.
Misschien is het al vermeld, maar de moeite om nog een keer Al Ajjaz te onderlijnen i.v.m. Temse. In augustus 1983 introduceerde de beruchte Belgische wapenhandelaar Willy Pourtois een aantal Libanese en Syrische cliënten bij het zeilmakerbedrijf Wittock-Van Landeghem. Mogelijk via de bemiddeling van Al Ajjaz, die tot de relatiekring van Pourtois behoorde
Toeval?