Na het lezen van dit topic stel ik mezelf de vraag of deze getuige wel degelijk de bende van nijvel heeft gezien alvorens de overval te Aalst? Indien hij zag dat deze gewapend waren, zal hij tenminste 1 beschrijving gegeven hebben, is hier leesmateriaal over?
Echter is het goed mogelijk dat hij jagers gezien heeft die zich klaarmaakten om naar huis te trekken.
Hoe simpel moet de bende van nijvel van geest geweest zijn om steeds het bos van la houssière / ronquires te gebruiken om materiaal te dumpen / rendez vous punten te houden, en er dan zelf nog eens een safehouse te hebben. 1 agent is er nodig die de huizen in het bos gaat opzoeken, en de bende kon opgerold worden.
Ik geloof dat het getuigen koppel na afloop van Aalst de bende, met vermoedelijk half dode killer, gezien hebben zonder dat ze het zelf wisten. Ik kan er zelf inkomen dat de bende rendez vous hadden alvorens de overval te Aalst, maar ik geloof niet dat dit een safehouse was omwille van het risico ter ontdekking.
Zoiezo woon ik op een boogscheut van het bos & zal ik het huis opzoeken met de fiets!