541

Re: Overijse: 27 September

Vraagje. Met hoeveel kogels werd Finné gedood? Met hoeveel kogels de andere slachtoffers? Weten we dat dan ten minste met zekerheid?

De afspraak in Zaventem was niet voorzien vermoed ik want indien ik mij niet vergis belde hij rond 16u30 (?) naar zijn vrouw om dit te melden en dit met zijn autotelefoon. Er moet een lijst bestaan met de telefoonnummers van die dag.

En dan nog een vraag die ik al jaren stel. Wie gaf er 2 uur na de feiten het huiszoekingsbevel voor zijn woning? Om welke reden mocht zijn fam. hem niet identificeren? De echt abnormale dingen beginnen dus pas na zijn overlijden. Dat zijn trouwens ook de feiten waardoor ik moeilijk kan geloven dat hij een toevallig slachtoffer was.

Om dan nog te zwijgen over het tijdsstip waarop zijn dochter verwittigd werd.

Waar is trouwens de man naar toe die een getuige dacht te herkennen als een jeugdvriend en die plots spoorloos bleek te zijn? (ex-SIE dacht ik)

Is er iemand uit Overijse die die laatste vraag kan beantwoorden? Zou het kunnen dat zijn vrouw die kassierster was aan een collega die normaal nooit op vrijdag werkte vroeg om haar te vervangen? Er moet toch een reden zijn waarom die vrouw uitgerekend die dag werkte terwijl ze dat nooit op vrijdag deed.

Klopt het dat slechts één kassierster ondervraagd werd? Ex-speurders, verlos ons uit ons lijden. Er zijn duizend manieren om ons te antwoorden. Waar een wil is is een weg (dixit mijn vader).

coconut wrote:

Volgens de bloemist kende hij Mendez; volgens Bultot deed hij de financiële kant van de wapenhandel van Mendez.

Beste Coconut, zoals steeds charmeer je ons met de juiste vragen te stellen op het juiste ogenblik. Zoals je weet ben ik niet in de mogelijkheid op dit eigenste moment om mij weer volledig in dit dossier te gooien maar toch even deze minieme bijdrage "het handeltje van wapens”, waarbij Mendez een hoofdrol speelde ..., deze bestond wel zéker en dat weet ik uit een zéér goede bron. Bultot kan dit bevestigen en zou dit eigenlijk moeten bevestigen indien hij zijn geloofwaardigheid wenst hoog te houden. Zijn eer stond toen zelfs op het spel... trouwens om zo snel zijn zelfcontrole te verliezen tegenover een andere protagonist in dit dossier ... Anger managment was toen ook niet de sterkste kant bij de uitvoerende macht toen der tijd.

Ach ja de Aalsterse cafépraat... Je kent ze allemaal wel...?! Alors Monsieur Bultot avez vous quelques choses à dire conçernant la petite commerce d'armes entre Mendez et Dani??? Wat denk je Coconut...? Zou hij mij mailen om de waarheid te openbaren?

Wat ik mij afvraag is waar werden de wapens gestockeerd voor de aanslag te Aalst? Een onnozele motogaragist kan het ons helaas niet meer zeggen.... Naar wat ik hoorde is onze vriend P. niet zo de motohandelaar als op dit forum besproken wr.

543

coconut wrote:

Wat is dat nu weer? Ik bedoel dat op de site van de CWB. Dan spreken ze zichzelf tegen, want volgens Bayens zijn getuigenis voor de onderzoekscom. was Finné slachtoffer nummer 4.

Hij is ofwel slachtoffer 4 of een van de eerste 2. op site van de cel staat :

Op de parking staat een Peugeot 504. De bestuurder wordt onder vuur genomen. Hij slaagt erin zijn voertuig te verlaten en te ontsnappen aan de daders. Een andere persoon bevindt zich eveneens op de parking, hij staat naast zijn voertuig Ford Sierra. Wanneer hij terug in zijn voertuig wilt stappen, wordt hij koelbloedig neergeschoten.

Volgens hun is hij het vierde slachtoffer. Het zou in theorie kunnen als er geen rekening wordt gehouden met bepaalde details. Het is een feit dat de details van en over Finne niet naar boven mogen komen. Ze hebben meer dan 3 jaar gewacht om maar iets van een achtergrond onderzoek in te stellen naar Finne.

In theorie kan alles, in de praktijk niet. Dat Finne zou uitgestapt zijn op het moment of vlak voor dat de Peugeot onder vuur genomen is, en dit terwijl een andere dader dan vlak achter hem staat, dit is wat mensen normaal doen tijdens een overval, uitstappen en rechtstaan?

Los van de mogelijkheden beide kunnen maar als de twee/drie wapens op hetzelfde moment bijna vuren, dat maakt dat de wapens waarmee Finne vermoord zijn gekend zijn. En sluit in feite nog meer uit dat hij het 4de slachtoffer is. Eén van de redenen dat ze Finne op die positie plaatsen is zijn de wapens. Dit is ook belangrijk voor de daders ivm Aalst, men valt terug op automatismen.

Dat het dezelfde daders waren in Overijse als deze in Eigenbrakel, is heel erg klein, het zit in de details die het in feite onmogelijk maken. De doder van Finne was niet in Eigenbrakel de automatismen en de wapens plus persoonsbeschrijving komen totaal niet overeen. Het is niet zoals vele denken willekeurig vuren, het is ook niet willekeurig dat ze munitie herladen hebben die ze gebruiken.

Het is wel dat de daders van Eigenbrakel Overijse ook deze zijn van Aalst, in Aalst gebeuren er specifieke dingen die alleen maar bepaalde daders doen, die zelfde daders doen die ook in Eigenbrakel en Overijse. Het zijn de eerste lijngetuigen die beschrijven hoe de aanslag begon.

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

544

the end wrote:

Het is wel dat de daders van Eigenbrakel Overijse ook deze zijn van Aalst

De post ervoor:

the end wrote:

Dat het dezelfde daders waren in Overijse als deze in Eigenbrakel, is heel erg klein

Weet jij van de warmte jongen? (meisje)

545

Wel 2 teams in Overijse Eigenbrakel, beide samen in actie in Aalst,

Beste The End, op welke gegevens is deze stelling gebaseerd? Een tip van de sluier opdat we dit zelf kunnen uitvissen?

547

Het is heel technisch om dit uit te leggen, het is de combinatie van de uitvoering van de feiten seconde per seconde de verklaringen van de eerstelijnsgetuigen plus de ballistische en de autopsie gegevens. De start of het begin van iedere aanslag daar handelen de daders volgens een bepaalde structuur. Er zijn veel doden maar er is relatief beperkt geschoten met de wapens die niet onder de RG1 vallen. Van ieder schot weet ik welke dader op welk moment er schoten wordt. Er zijn de hulpjes en de echte moordenaars, De moordenaars verschillen in uiterlijk hun manier van stappen en gedragingen maar vooral ze moorden anders, ook wat ze met hun wapens doen tijdens de aanslag is verschillend.

Gelukkige hebben de speurders van Delta cel heel veel moeite gedaan om alles in kaart te brengen, er zijn 5 compleet verschillende robotfoto's voor Aalst, die 5 zijn ook in actie in de dubbel aanslag van Overijse Eigenbrakel.

the end, ik vind het uitermate interessant om onderstaande post nogmaals naar boven te brengen » Forum

Deze kan uw stelling ondersteunen dat Overijse, Eigenbrakel, Aalst, Temse & Beersel aan elkaar gelinkt 'kan' worden. Een noot in de kantlijn is dat dit .22 kaliber mogelijk reeds terecht is. Indien dit onklaar gemaakt werd door Bouhouche, is dit gedaan om ballistische testen tegen te gaan. Niet vergeten dat Bouhouche deze .22 mogelijk heeft uitgeleend & nadien de uitvoerder in zijn macht had.

549

Ik ben ook van mening dat Eigenbrakel en Overijse door verschillende teams is uitgevoerd maar ik plaats 2 bemerkingen.

1. Waarom werd de snelle interventiewagen (Porsche?) van de Rijkswacht post Oudergem tegengehouden uit de rijden om een blokkade op te stellen op de welriekende dreef? Indien we er van uitgaan dat sommige ordehandhavers op de hoogte waren van de Bende van Nijvel dan wisten zij toch dat er een tweede ploeg, waarom niet vanuit de loods, in Overijse zou opereren?

2. De verdachte Golf die opgemerkt werd door getuigen ter hoogte van de afrit Jezus-Eik?

550

finn wrote:

Indien we er van uitgaan dat sommige ordehandhavers op de hoogte waren van de Bende van Nijvel dan wisten zij toch dat er een tweede ploeg, waarom niet vanuit de loods, in Overijse zou opereren?

Je mag er niet vanuit gaan dat wat de uitvoerders daders gaan doen, door velen gekend zal zijn. Ze hebben hun aanslagen goed voorbereid en het moment aandachtig gekozen. Het is in deze eerder omgekeerd de daders wisten hoe de ordediensten gingen reageren. Als Mendez en Finne op de hoogte zouden geweest zijn van de uitvoering op voorhand hadden ze zeker niet gereageerd zoals ze gedaan hebben. Er is een afstand tussen de kern van de uitvoerders en de figuren er rond.