coconut wrote:Wat zeg jij nu allemaal? Klopt totaal niet. Vooral in dit dossier heb ik geen zin in een wel-niet spelletje. Ondertussen hebben heel veel mensen de meeste of belangrijkste stukken uit dit dossier ( trouwens ook op internet te vinden). Ik heb echt geen zin om alle PV's opnieuw te gaan doorzoeken.
coconut ook ik heb al die stukken gelezen, het is zoals ik schrijf, je haalt dit trouwens aan in je antwoord het zat in het dossier van 84. De ondervragingen van X1 zijn niet goed gedaan.ik hoop dat je dit ook beseft.
Toen X1 haar verklaringen aflegde was dit een gekend en oud dossier:
Urban Legend
Wie in het midden van de jaren tachtig aan de VUB studeerde, kent de urban legend. Hier hebben dolgedraaide punkers een satanische offermis opgevoerd. De zaak lijkt simpel. De al sinds mensenheugenis leegstaande champignonkwekerij is in 1984 een wildernis van puin. Geregeld komen punkers er jointjes roken, alvorens naar het Kultuurkaffee te trekken. In zoverre hij daar tijd voor kan vrijmaken, is dit het spoor waar de Brusselse onderzoeksrechter Eloy zich in vastbijt. Eloy is bij het Brusselse parket ook verantwoordelijk voor de zoektocht naar de linkse terreurgroep CCC. Dat is veel voor één mens.
Over de verklaringen van X1:
X1 zal zeventien keer worden verhoord. Elk van deze verhoren zal van de eerste tot de laatste minuut worden gefilmd. Dat gebeurt op advies van experts. X1 lijdt aan wat in de psychologie dissociatie genoemd wordt. Om zich een traumatiserende gebeurtenis te herinneren, moet zij gaan zoeken in een deel van haar geheugen dat ze voor zichzelf heeft afgesloten. Erover praten, doet het slachtoffer de traumatische gebeurtenis herbeleven. Maar X1 weet van wanten. Wanneer ze het moeilijk krijgt, zwijgt ze desnoods uren aan een stuk. Huilen doet ze nooit.
“Ze hebben mij nooit geleerd hoe ik verdriet moet uiten”, verontschuldigt ze zich. In de avond van 31 oktober, tijdens haar vijfde verhoor, laat X1 de naam Christine vallen. Ze vertelt hoe het meisje, na langdurig te zijn gefolterd, verbrand werd in de kelder van een vervallen pand in het Brusselse. Het gebeurde in de nasleep van een seksfuif die een vol weekeinde duurde en waarop, voegt ze later aan haar relaas toe, eerst haar eigen baby van vijf maanden was gedood. Als straf. Als aanwezigen noemt X1 Michel Nihoul, Marc Dutroux, Michelle Martin, Annie Bouty, T., Bernard Weinstein, een Brusselse advocaat, een koppel uit Gent en ‘een onbekende’.
De verhoren van X1
X1, in haar verhoor op 31 oktober 1996, procesverbaal nummer 116.988: “Ze hebben Christine afgemaakt. (…) Dutroux en Nihoul bonden haar op een speciale manier vast. Ik moest een mes in haar vagina steken. (…) Ze zeiden me dat ik haar moest doen zwijgen. Christine werd eerst op een tafel vastgebonden. (…) Ze begeleidden mijn hand, ik werd verplicht haar te wurgen, zo niet dan zou ik hetzelfde lot ondergaan. Christine werd meermaals verkracht. Daarna werd ze losgemaakt, om opnieuw te worden vastgebonden. Handen en voeten werden op haar rug samengebonden. Uiteindelijk hebben ze haar in brand gestoken.”
Een eerste opmerking het was geen erotische moord, een tweede als X1 op de hoogte is heeft het met het koppel uit Gent te maken. hoe kan een meisje uit Gent op de hoogte zijn van een moord in Brussel? X1 verteld ook een hele reeks elementen die niet kloppen, en dit omdat de ondervragingen niet goed gedaan werden.
De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.