Sorry dat ik er tussen fiets Vandeurnen, ik denk dat ik weet waar je op aanstuurde..
Begin jaren 80 had ik een Duitse Scheper wiens moeder een ECHO reportage vulde omdat die zelfstandig naar de winkel ging met een mandje in haar muil. Ook die van mij was buitengewoon slim . Op een nacht zette ik de voordeur open en dan wist hij wat hij moest gaan doen , zijn wandeling maken en op het einde iets achterlaten in onze tuin. Ik zat dus in de zetel op hem te wachten en opeens hoor ik hem grommen en blaffen.( deed hij anders nooit). Ik vlieg buiten en zie dat hij staat te grommen boven het hoofd van 2 rijkswachters die strontzat in onze tuin lagen te vechten. ( ik verstond uit hun geroep dat het om een vrouw ging. ) Wij hebben over dat feit tegen niemand iets gezegd maar de dag er na hoorden we dit verhaal bij de bakker. Toen ik een paar weken later tegen gehouden werd omdat ik maar met één licht reed deed ik het venster van de wagen naar beneden en zei " Ha, ik ken u, ik heb u een paar weken geleden in onzen hof gezien " . Die rijkswachter werd bloedrood en excuseerde zich dat hij mij had tegen gehouden. ( of hoe ik in die tijd de rijkswachter chanteerde met zijn gedrag).
Stel dat diezelfde rijkswachter " den bak was ingevlogen " dan kon je er zeker van zijn dat dit gespreksonderwerp was gedurende dagen en niet alleen in het dorp maar ook in de dopen er naast.
Mensen uit Aalst, als daar in diezelfde jaren een rijkswachter den bak in vloog ( terecht of onterecht) dan was dat toch minstens een aantal dagen gespreksonderwerp. Stel dat diezelfde rijkswachter 2 jaar later in het nieuws kwam ivm een grote zaak die hij opgelost had dan kwam die zaak van "den bak" (gevangenis) toch nog eens naar boven ?
Waarom moeten wij bepaalde zaken vernemen via krantenartikels van jaren geleden en dan nog via de franstalige pers?
What happens in AALST stays in Aalst ?
Of willen jullie nog eens in het nieuws komen met carnavalfoto's ? Komaan zeg, verplicht ons niet er alweer een klucht van te maken.
Het gaat hier om ernstige zaken. Ik mag hopen en vermoeden dat er in Aalst rijkswachters waren die naam waardig. ?
Waar is trouwens die zwijgende meerderheid die al jaren knarsentandend meeleest ?