Re: Getuigenis Murcielago

Bossi, bedoel je chouchou & AZ?

https://scontent-bru2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/14046123_10208979566239307_2218540366956521831_n.jpg?oh=604215784dc4c8112208e663edaa66e4&oe=5B4BE9C0

http://www.bendevannijvel.com/gfx/G10.jpg

Het heeft er wel iets van, volgens beschrijving zou deze persoon ongeveer 1m87 zijn?

Op de smoelenboek van dochter staat er ook nog oude foto uit haar kindertijd (met jongere broer?) waarnaast een zwartharige man staat. Ze lijkt als twee druppels op haar moeder, met op sommige foto's ook nog de duivelse blik van AZ.

312

De getuigenissen van Murcielago zijn (niet "waren") - om het zacht uit te drukken - meer dan het lezen waard. Is alles dan al gezegd? Hebben de contacten met wijlen Kuros niet meer opgeleverd of is deze info niet geschikt voor dit forum? Indien zo: alle begrip hiervoor. Indien niet: jammer.

Mensen die dicht bij de feiten (in Aalst) stonden, werden al te vaak als fantasten afgeschilderd. Mensen die er mijlenver van verwijderd stonden (hoewel ze het tegenovergestelde beweerden) kregen alle krediet: Orwelliaanse toestanden dus, de term "doublethink" is dus geen profetische visie gebleken.

313

Ik denk dat Murcielago wat rust gevonden heeft. Ik gun het hem van harte. Als getuigen van feiten was en is het een verloren zaak. Soms kan afstand nemen helpen.

314

Bedankt Hipa...'t is wel jammer dat eerstelijnsgetuigen op die manier behandeld geworden zijn.

Van de Steen: “Een jongen uit mijn buurt heeft Haemers die avond [overval van Aalst] bij zijn aankomst op die parking recht in de ogen gekeken. Haemers kwam uit een Saab Turbo gestapt, met die lange jas. Eerst nog zonder pruik. Die gast is dat ooit aan de rijkswacht gaan vertellen. We spreken over 1988. Hij reed met een Renault, hij was 18, het was zijn eerste auto. Kort nadat hij die verklaring ging afleggen, werd die Renault gepikt. Waar werd die teruggevonden? In het kanaal in Vilvoorde, met een lijk in de koffer. De koffer zat vol kogelgaten. De auto was gestolen door Basri Bajrami.”

De luitenant van Haemers.

Van de Steen: “Ja, en mijn vriend zat opeens bij de rijkswacht en werd beticht van moord. Ik kan je zeggen: dat komt intimiderend over. Er zijn hem daarna nog een paar andere rare dingen overkomen. Vijf jaar geleden, nadat ik de speurders hierover had verteld, kwamen ze vanuit Charleroi met een heel dossier. Ze gooiden dat op tafel en zeiden tegen die gast: ‘Voilà, hier zijn uw verklaringen van zoveel jaar geleden.’ Hij begon dat te lezen: ‘Dat zijn helemáál mijn verklaringen niet.’ Vanwaar komen die ‘verklaringen’? Dat konden ze hem niet zeggen.”

Bron: De Morgen | 28 september 2018

316

Wie kent eigenlijk het hele verhaal van Murcielago en of wilt dit openbaar maken?

Nog even geduld.

318

Is er ooit een onderzoek gestart naar het doen en laten van de rijkswacht van Aalst?

Murcielago gaat hen zeggen wie hij gezien heeft: heeft de rijkswacht daar een verklaringen over opgemaakt?
Ah Nee, alle mensen kwamen iets vertellen!!! Als ze dat allemaal moesten "geloven"?

Als ZIJN auto gestolen wordt, teruggevonden in het water met lijk Idriss erin, weer gelinkt aan de bende Haemers gaat er nog geen lichtje branden bij de rijkswacht!
Nee, integendeel, hij wordt verdacht van moord? Om zijn mondje te sluiten?
Ook grootvader Vandenabiel heeft zoiets meegemaakt: nummerplatenaffaire en intimidatie
Als David Haemers herkent in Knokke? Nog niets!!!
Zo zijn er in totaal 8 mensen die Haemers gezien hebben en nog niets???
Verklaringen en getuigenissen werden zelfs niet afgenomen! Waarom??
Als wij, als leken, ons daar vragen over stellen, waarom de rijkswacht zelf niet? Zelfs niet vandaag?

Wat heeft de rijkswacht, in dit geval Aalst, gemeen met de bende Haemers?
Zijn het hun oversten? Een bevel is een bevel??

Willen de nog levende rijkswachters van toen eindelijk spreken?
August Arys? Cornelis René? en de andere ... wat vinden zij daarvan???

319

Het is maar een voorstel. Kunnen we met zijn allen heel dit topic eens herlezen aub. Waarom? Men laat hier heel bewust een (dwaal)spoor achter. Indien jullie dat niet zien zitten , herlees dan tenminste deze post 04-10-2009 04:20 en denk goed na bij ieder zin die er in staat.

Hou daarbij in het achterhoofd dat Vernaillen het voorstel deed om een aantal PV's openbaar te maken .

Het is ten minste opmerkelijk dat de rijkswacht al na 5 dagen  "een gestolen voertuig kon localiseren "   En dat voertuig lag nota bene in de vaart in Vilvoorde. Dat wil tenminste zeggen dat ze er zeer kort op zaten. ( en dan zou ik eigenlijk liever nog iets anders schrijven ) .

Het stond geparkeerd recht voor VDS toen het gestolen werd .

320

ik zie het niet direct ... wie bedoel je overigens met "men" ?

Familieleden van slachtoffers wisten na enkele schoten dat hun dierbaren erbij waren ... dat is vreemd. Ook intrigerend : de "vreemde bewegingen" - op vaste tijdstippen - in de weken voor de overval. En voor Mu. zelf : de problemen beginnen nadat hij alarm geslagen heeft .... wie heeft Mu. dan verwittigd : RW of Politie ?