Re: Getuigenis Murcielago

Uit zijn verklaring: gekoppeld aan onrustwekkende signalen vanuit de leefwereld van bepaalde slachtoffers. Verder ook nog: mensen onder zware druk. Hoe moeten we dit interpreteren?

• hadden ze de weken voordien toevallig getuige geweest van de voorbereidingen voor de overval?

• werden ze ook slachtoffer vd nummerplatenfraude

• zaten ze in het wereldje van wapenverzamelaars, en bij uitbreiding practical shooting en/of jagers

• auto-moto handelaars en/of rallye

• zelfstandigen / rijken met bankrekening in Luxemburg, Zwitserland of andere fiscale paradijzen

• smokkel van diamant of drugstrafiek

• schulden door gokken of drugsverslavingen

• iets met het nachtleven in Aalst, Denderleeuw en Hekelgem

• prostitutie, partnerruil, homodancings, ...

Ook hou ik ook nog steeds in het achterhoofd: het lijk van de zoon van een café-uitbater dat in de jaren 70 in koffer van auto werd teruggevonden.

Hiertoe is toch maar een minderheid van de bevolking toe in staat. Waarom zou het dan niet één van uitvoerders of breinen achter de Bende van Nijvel kunnen zijn. In principe is dit maar enkele jaren eerder. Ik wil nu stilaan wel gaan weten, over welke druk men het heeft. Welke druk voor de aanslag, en wat erna?

Of bedoelde men met leefwereld, professioneel leven: vb werken voor staatsveiligheid, leger, bank copine, vdb, podevijn...

323

"Ik wens nog even vaag te blijven voor mijn veiligheid, maar ik kan je met 100% zekerheid zeggen dat er bepaalde familieleden van slachtoffers, vanaf het eerste geloste schot, wisten dat hun dierbaren gedood werden.

Niet uit voorkennis maar op basis van berichtgevingen uit de pers over eerder gepleegde overvallen, gekoppeld aan onrustwekkende signalen vanuit de leefwereld van bepaalde slachtoffers. Ik ben een getuige maar ik werd nooit verhoord, althans nooit rechtstreeks. "
Murcielago

VANAF HET EERSTE SCHOT WISTEN DAT HUN DIERBAREN GEDOOD WERDEN.

Over wie kan deze zin gaan ?

Alleen fam. die daadwerkelijk het eerste schot kon horen.

Gekoppeld aan ONRUSTWEKKENDE SIGNALEN vanuit DE LEEFWERELD van bepaalde slachtoffers

Mijn these. Zolang wij deze leefwereld niet kennen, die onrustwekkende signalen niet kennen, kunnen wij de zaak Aalst NIET oplossen.

MAAR misschien willen  die bepaalde  nabestaanden NIET dat wij die details kennen , zeer zeer begrijpelijk.
En stel dat ze niet volledig weten waarover het gaat, zijn zij dan klaar voor de waarheid, willen ze de waarheid kennen en kunnen ze die aan ?

Eerlijkheidshalve moet ik toegeven dat ik zelf de waarheid niet zou willen kennen.

Los van  bovenstaande   sluit ik mij volledig aan bij club_le happy few.

324

Wat ik hierin belangrijk vind, is dat Murcielago drie dingen koppelt en blijkbaar WEET:
- Kent de leefwereld van familie van welbepaalde slachtoffers
- Weet dat die familie onrustwekkende signalen kreeg
- Gekoppeld aan berichten in de pers over vorige overvallen

Hoe kan iemand die een krant leest of een reportage ziet meteen beseffen dat het in verband staat met iemand uit zijn familie?? Welk soort details of feiten geven een zo duidelijke info? Lijkt me een heel moeilijke opgave.

Maar Erps Kwerps was ook een overval, zij het diefstal van een Golf GTI, ook in de pers verschenen. En geen makkelijke ook nog voor outsiders. Waarom geen van straat plukken? Heeft er iemand in een familie plots die Golf opgemerkt en de link gemaakt? Welke familie dan?
Is er familie van slachtoffers in Aalst die ergens met D'Ieteren Erps-Kwerps te maken had? Die daar werkte? Of mee handelde? Of het alarmsysteem plaatste?

Want wie toen die diefstal kon oplossen, had ook een mogelijke sleutel naar de bende.

325

Ik stelde voor het topic Murcielago te herlezen maar ben tot de vaststelling gekomen dat er heel wat posts verdwenen zijn.......nu snap ik waarom sommigen niet kunnen volgen. Jammer.

Zijn jullie onderweg ook op het woord "landsverdediging " gebotst.?

326

coconut wrote:

Ik stelde voor het topic Murcielago te herlezen maar ben tot de vaststelling gekomen dat er heel wat posts verdwenen zijn.......nu snap ik waarom sommigen niet kunnen volgen. Jammer.

Hoe bedoel je?
Verdwenen posts?
Ben, zijn jullie er mee aan het rammelen?

coconut wrote:

Coconut, dit weekend ben ik tot dezelfde vaststelling gekomen! Post naar waar jij verwijst (datum + uur) zijn niet meer terug te vinden.
Hetzelfde geldt voor post binnen het topic zelf ...
@Ben, heb jij opdracht gekregen om een aantal posts te schrappen? Of zijn dit ex forum leden die gevraagd hebben om hun posts te schrappen bij het verlaten van dit forum?

328

Voorzichtig, dat betekent niet altijd "rammelen". Forumleden kunnen vragen posts te verwijderen. Met reden. Heb ik zelf ook al moeten doen. Forumbeheerder kan posts verwijderen, toevoegen, posts bewerken of verplaatsen.  Dat staat trouwens in de voorwaarden

Er moet niet achter alles kwade wil gezocht worden. Vergeet trouwens ook de klachten niet.

Onderstaand is aan de hand van Murcielago geschreven en maakt een grote indruk op me.

Ter hoogte van het huis naast het appartementsgebouw waar VDS woonde, stond een bruinachtig voertuig, het kan een golf geweest zijn, een fiesta maar zeker geen Mercedes. Daaruit is Patrick Haemers gestapt, de Parklaan over langs de middenberm om langs de voorzijde de winkel te betreden en te garanderen dat de fam. VDS in de val zat. Dit moet grootvader geweten hebben dat dit het sein of voorteken was van iets ergs. Hij heeft zelfs geluk gehad dat hij niet gezien werd zo snel stond hij daar, maar wel gewapend en uiteindelijk stond die familie daar te smeken voor hetgene dat zij al vreesden.

Ik besef dat het voor veel forum gebruikers moeilijk ligt omdat zij HIPA persoonlijk kennen, er is iets dat wij niet weten ...

330

Inderdaad.................. ga zo door zou ik zeggen. Doe je naam alle eer aan en lees verder over hetgeen ik "het autootje té veel " noem.

Een beetje verder , ik denk dat hij schreef ter hoogte van de roze villa  is er een auto traag vertrokken met gedoofde lichten en zich wat verder gaan draaien om daarna twee gewapende mannen op te pakken.............

Ik kan verkeerd zijn, maar ook oa in Ronq . was er volgens mij " het autootje té veel "  ( met drie man er in dacht ik).

Flikken of nep flikken ?