Witse, ik had bijna geschreven de eerste keer dat ik jou tegen kom betaal ik jou een pint ... maar dan zitten we alweer in de nuchter/ niet nuchter sector terwijl jij net met de gepaste humor ontmijnde.
Maar het gaat hier over Nihoul. En over B.M. En je laatste opmerking ivm iets te voorzichtig omgaan met eventuele verdachten is er volgens mijn bescheiden mening boenk op. Ik ken de strategieën van de toenmalige rijkswacht niet, maar één ding is zeker, ze hebben in het verleden risico's genomen die in mijn ogen te gevaarlijk waren en zelfs onwettelijk. Denken we maar aan het verhaal Julie/Melissa en/of de duizenden drugzendingen die zogezegd "gecontroleerd" konden doorgaan. Het is bewezen dat hun "technieken" een redelijk groot aantal doden tot gevolg hadden en dan zwijgen we nog over de financiële kant van de zaak.
En wat Nihoul betreft, ik heb het mss al eens geschreven maar die was tot op het einde bezig met zeer louche zaken. Onder het mom van een vzw ging hij o.a. "vermiste kinderen" helpen zoeken en bood hij gratis verdediging aan (door zijn vriendin natuurlijk). En om het helemaal officieel te maken had hij zelfs een contract met een verzekeringsmaatschappij (dat was ik op een bepaald moment aan het onderzoeken). Ook een ex-commissaris was met de zaak bezig. We hebben de zaak niet kunnen afronden omdat we zwaar onder druk gezet werden via een al dan niet bestaande klacht.
Het betreft deze vzw:
ADHEH asbl (Association pour le défense et l'honneur des êtres humains)
L'association n'est ni une secte, ni un rassemblement religieux ou politique, elle se veut totalement autonome dans le but de pouvoir réaliser son objet social en toute indépendance et en harmonie parfaite tant avec la démocratie qu'avec la convention des droits de l'homme.
L'association a pour objet, de la manière la plus large de défendre et d'aider les êtres humains quelle que soit leur race, leur religion ou leurs idées démocratiques, dont elle respecte le choix. L'association porte également son attention sur la manière dont les êtres humains sont traités et ce, que ce soit par les instances politiques, de police, de justice ou de n'importe quelle autorité, d'apports de soins, de détention etc. ; Elle oeuvre activement dans cette perspective.
Jullie hebben het zeer goed gelezen. Nihoul die bekeerd was en zich ging inzetten voor "défense et l'honneur des êtres humains". Toen ik dat ontdekte wist ik dat een vos zijn streken niet verliest. En wist ik ook dat in een Franstalige krant verschenen was "De speurders lezen mee op het Bendeforum". De rest is geschiedenis.
Dat was waar Nihoul in zijn zogezegde rustig leventje mee bezig was in Nieuwpoort. Ongeloofelijk doch waar. En "men" liet begaan.Alweer. Mijn beste DKV, ieder nuchter mens die de doelstellingen van bovenstaande vzw leest moet denken "Proficiat Nihoul, goed bezig". Ik denk dan, als de vos de passie preekt, boer pas op uw schapen. Het is zoals Witse zegt, ieder vogeltje zingt zoals het gebekt is.
» www.companyweb.be
"Vereniging voor de verdediging en eer der mensen". Zelfs in zijn taalgebruik zat de vos nog in het verleden.