Beste Poseur, de rest van het dossier is ook te vinden. En de passage die jij hierboven bespreekt is daar slechts een heel klein stukje uit. X2 was de minnares van één van de magistraten, naam bekend en Scaramouche heeft ten minste de initialen vermeld. Klopt het dat zij de minnares was of was het een stukje toneel? Geen idee. In ieder geval de rijkswacht was op de hoogte.
X2 heeft haar getuigenis gedaan op aanraden van een collega. Dezelfde X2 geraakt jaren later nog eens in de pers als secretaresse van de baas van de eenheidspolitie. Ik heb er hierboven ergens over gepost en de vraag gesteld Payback time. Dat Nihoul in het gezelschap vertoefde van een aantal ministers, daar zijn honderden getuigenissen van.
Ik kan je hier op 2 minuten niet uitleggen wat je allemaal zou moeten weten om een beter zicht op de zaak te krijgen. We hebben hier één man op het forum die de X-getuigenissen beter kent dan ik mijn voornaam bij wijze van spreken. Ikzelf heb het geluk gehad zeer intensief met die man te kunnen mailen. Hij leest mee en fluit mij terug als ik iets zeg dat niet correct is. Een hele geruststelling voor mij. De kenners van in de beginjaren zijn nog weinig aanwezig op het forum maar ze zijn er nog. Achter de schermen van dit forum is er nog heel veel overleg. Iedereen is het er over eens dat er zo veel mogelijk naar buiten moet komen. Maar tussen droom en daad zijn er een aantal wettelijke bezwaren. Helaas. En niet alleen dat is een probleem, helaas moet er nog steeds rekening gehouden worden met de veiligheid van sommige mensen.
Ik blijf herhalen, er zijn nog heel wat mensen die met de zaak bezig zijn. Ikzelf heb een bloedhekel aan dit gedoe, maar het kan niet anders. Het enige wat ik hier doe is zo veel mogelijk naar buiten brengen en heel vaak is dat met hulp van ...
Ik ben hier dus niet om te zeggen "kijk eens wat ik ondertussen allemaal weet". Ik probeer gewoon een soort spreekbuis te zijn.
Maar natuurlijk heb ik ook een eigen mening. En euh ... iedereen hier is van nul begonnen. De bende van Nijvel is ondertussen de minnaar geworden die ik niet wou hebben. Maar ook een bron van blijvende vriendschap.
Vorige week een slachtoffer horen zeggen: dankzij de Bende ben ik een beter mens geworden. Ik werd heel stil van zoveel positiviteit. En neen, de info van mij komt niet van een slachtoffer. Die hebben zwijgplicht en houden zich daaraan. Godsgeklaagd, maar ook de waarheid. 35 jaar zwijgen ...
Dit is het werkdocument van de cel neufchateau (opgesteld door BOB'er Vergnon) » archive.org
Tik bijvoorbeeld eens het woord Bultot in in de zoekfunctie. Dan kunnen jullie lezen dat in 92 Bultot samen met Nihoul en Pépé te zien waren in de Cocobeach. Vandaar zijn se samen naar café théatre I Comme Icare gegaan waar een zangwedstrijd was voor meisjes tss 8 en 15 jaar. Nihoul ging er naar de loge van de meisjes, hij bleek de organisator te zijn. Niets aan de hand natuurlijk.
Een ander voorbeeld ... Vanderelst » archive.org
Laat mij weten als jullie er genoeg van krijgen.
Parmi les derniers à l'avoir vu vivant, Nihoul ne croit pas au suicide!
Si elle paraît privilégier le suicide, l'enquête sur le décès par balle(s), le 16 mai, à Zellik, de Pierre Paul - dit Pépé - De Rycke n'est pas bouclée et encore moins au bout de ses surprises. C'est si vrai que Marie-Claire, qui fut pendant plus de cinq ans l'ex-compagne de Pépé, était entendue hier après midi par la Crime comme le sera sans doute Michel Nihoul.
Nihoul dont nous découvrons qu'il est l'un des derniers à avoir vu Pépé De Rycke vivant, au Coco Beach, un bar à filles à Laeken, quatre heures au plus avant le suicide!