Re: Michel Nihoul
Die is al gevonden - de X-files zijn behoorlijk uitgebreid en bevatten voldoende elementen voor ... jammer genoeg niet voor (een) Kees en nog minder voor de Belgische 'Justitie' of wat daarvoor mag doorgaan.
You are not logged in. Please login or register.
Bende van Nijvel → Roze Balletten → Michel Nihoul
Die is al gevonden - de X-files zijn behoorlijk uitgebreid en bevatten voldoende elementen voor ... jammer genoeg niet voor (een) Kees en nog minder voor de Belgische 'Justitie' of wat daarvoor mag doorgaan.
Waarom zou iemand moeten reageren op roddels? Het gaat hier niet over een roddel genoteerd in de "Tu veux ou tu ne veux pas" (hoerenkot op de baan Tienen Leuven in die jaren). Het gaat hier over "een roddel" genoteerd in een PV. Wat zijn de normale gevolgen die aan dat PV gegeven worden denk je? Stel dat ik morgen ga verklaren ik was de minnares van Hennart, twee maanden geleden heeft hij mij meegenomen naar Eindhoven naar de XX. Ter plaatse liet hij mij zitten en begon zich te amuseren met meisjes van 12 en, ah ja, ik heb er ook Vandelanoot bezig gezien met een minderjarig meisje. Wat zullen de gevolgen zijn denk je?
Ik heb ooit een pedofiel gekend, trouwe bezoeker van de Jonathan en directeur van een grote meisjesschool. Een Nederlands weekblad komt achter zijn verhaal. Gevolg, een procureur uit Dendermonde laat dat weekblad onmiddellijk verbieden in België en het weekblad moet uit de rekken gehaald worden. Waarom kon de roddel ivm Karel en collega én nog een aantal bekenden dan niet verboden worden? Want vergeet vooral niet dat de getuigenis van X2 over pedofilie gaat. Het was trouwens niet de eerste keer dat er belangrijke zaken ontdekt werden via pedofilie getuigenissen.
Al eens bekeken welke rechters er aan bod kwamen in Fortisgate?
The Untouchables from Belguim. Wacht nog 50 jaar en dan misschien... mag er gesproken worden. Ondertussen zijn de slachtoffers daar vet mee. We gaan een Trump en/of een Poetin moeten vragen om de schandalen bloot te leggen. Waar blijft de motivatie: De ene zijn brood is de andere zijn dood? En omgekeerd! Daar gaat alles toch om in een machtspel? Waar zijn de Russische (s)pionnen?
Het ontgaat mij momenteel of het een PV van inlichtingen betreft en of het al dan niet ook werkelijk is vastgesteld. In een document komt het Hilton ter sprake met vermelding van de aanwezigheid van enkele politieke personen.
Onderstaande geeft een eerste bewijsbare last tussen Nihoul & de PSC (authentieke brief).
Magistratuur Neufchâteau ligt onder vuur
Het dossier-Dutroux zit in de laatste rechte lijn. Op 17 januari beslist de raadkamer wie van de verdachten naar het assisenhof verwezen wordt. Inzet van de debatten was de Brusselse oplichter Michel Nihoul. Procureur Michel Bourlet ziet in hem de leider van de bende rond Marc Dutroux, terwijl Nihoul volgens onderzoeksrechter Jacques Langlois geen vooraanstaande rol speelt. De debatten verliepen sereen. Tot de voorbije dagen de onpartijdigheid van Francis Moinet, de voorzitter van de raadkamer, en van Jacques Langlois in twijfel werd getrokken.
De tegenstellingen tussen beide magistraten werden de voorbije jaren breed uitgesmeerd in de media, waar rond de zogenaamde X-dossiers ook twee kampen tegenover elkaar staan: de believers van de stelling van Bourlet en de disbelievers.
Een recente reeks artikelen in De Morgen en Le Journal du Mardi, twee publicaties die de voorbije jaren met veel overtuiging Nihoul als het meesterbrein achter de zaak-Dutroux in kaart brachten, moet de stelling voeden dat onderzoeksrechter Jacques Langlois partijdig was tijdens zijn onderzoekswerk. De magistraat wordt niet alleen verweten banden te hebben met de voormalige PSC-minister Joseph Michel, maar hij zou volgens beide publicaties ook een mediacampagne ten voordele van Nihoul dirigeren. Uitspraken die de federale minister van Justitie, Marc Verwilghen (VLD), er gisteren toe brachten aan de Luikse procureur-generaal Anne Thily informatie en toelichting over de zaak te vragen. In afwachting beraadt de minister zich over het dossier, zegt zijn woordvoerder Johannes Thuy.
De publicaties hekelen ook de banden van raadkamervoorzitter Francis Moinet met oud-PSC-minister Joseph Michel. Voorzitter Moinet beraadt er zich momenteel over welke verdachten hij naar het assisenhof verwijst. De voormalige minister van Justitie Tony van Parys (CD&V) vindt de aantijgingen waarmee de media druk op dit beslissingsproces proberen uit te oefenen, niet kunnen.
De heftigheid waarmee plots de magistratuur van Neufchâteau aangepakt wordt, verbaast op het eerste gezicht. De meeste informatie was al jarenlang beschikbaar en werd ook al gepubliceerd. De aanbevelingsbrieven van Joseph Michel om Michel Nihoul in 1978 penitentiair verlof te verlenen, waren bijvoorbeeld al opgedoken. De tweede brief van de als 'beschermer' omschreven Michel stuurde de gevangenisdirectie terug met de melding dat Nihoul al genoot van zijn voorlopige invrijheidstelling. De 'beschermer' bleek zijn dossiers niet echt goed op te volgen.
Opmerkelijker zijn de aantijgingen als zou onderzoeksrechter Jacques Langlois zelf een mediacampagne op het getouw hebben gezet om Nihoul vrij te pleiten. Die bewering wordt gestaafd door een contact dat Langlois had met journalisten, waarbij Michel Bourlet zich als persmagistraat verongelijkt voelt omdat hij niet op de hoogte was. Eerder was Langlois al aangepakt omdat hij speurders het fiat had gegeven contacten met journalisten te hebben. Journalisten die in het disbelieverskamp gecatalogeerd werden.
De kritiek dat Langlois de organisatie van de mediacampagne op zich nam, is nieuw, maar wellicht te verklaren door de moeizame gang van zaken voor de raadkamer. Niemand weet met zekerheid welke beslissing voorzitter Moinet zal nemen. Procureur Bourlet zette tijdens de laatste zittingsdagen zijn theorie nogmaals kracht bij door de verwijzing van Nihoul naar assisen te vorderen.
Eén week later duikt plots de nota op over een ontmoeting in 1997 van Langlois met journalisten van het RTBF-programma 'Au nom de la loi'. Vijf dagen na die ontmoeting, schrijft De Morgen, werd Nihoul in de reportage van alle schuld witgewassen. Dat die feiten pas vijf jaar later opduiken, is opmerkelijk. Wat moet gedacht worden van een procureur des Konings die vijf jaar lang een volgens de media op zijn minst weinig partijdige rechter heeft laten werken op het dossier? Bourlet nam het risico dat het onderzoek bedolven raakte onder procedurefouten die de verdachten ten goede konden komen.
De waarheid is dat Bourlet en Langlois elkaar niet kunnen luchten. Ieder mogelijke misstap van de ene wordt door de andere in dank aanvaard om hem in rapporten of nota's fouten aan te wrijven. Contacten met journalisten staan daarbij voorop, want ook Michel Bourlet kan niet zomaar alles vertellen. Hij is verplicht bij communicatie met de media de mening van de onderzoeksrechter te vragen. Het is uiteindelijk die laatste die bepaalt wat het parket kan en mag vrijgeven.
Onderzoeksrechter Langlois gaat nu de stukken die over hem verschenen zijn, analyseren. Hij houdt zijn reactie in beraad. Op die manier dreigt het dossier te ontaarden in een vuilspuiterij tussen magistraten. Zij zullen bewijzen wat waarnemers al jaren vrezen, dat het dossier-Dutroux als typevoorbeeld kan gelden voor de wijze waarop gerechtelijke onderzoeken niet moeten worden geleid. De aanhouding van Marc Dutroux en de vaststelling dat het onderzoek naar de verdwijning van Julie en Mélissa volledig verkeerd liep, leidde al tot de oprichting van een parlementaire onderzoekscommissie. Maar ook uit fouten die het gerecht van Neufchâteau sinds augustus 1996 maakte, moeten lessen worden getrokken.
Bron: De Tijd | Stephan Verheyden | 20 november 2002
Wel wel, kijk eens aan. Op 15-11-2019 13:07 plaatste ik een post ivm Michel Pirot en opperde voorzichtig een mening over de band Nihoul/ Dutroux/Bende. Op 17-11-2019 lees ik plots een artikel in HBVL ivm deze man. Gevolg, verschillende slapende honden schieten wakker.
Toeval of geen toeval ?
In een ideale wereld zouden nu " de boertjes" uit Dendermonde en de de boertjes uit Neufchâteau samen aan tafel gaan zitten en de flamboyante guys uit Brussel definitief te kakken zetten. En misschien moeten ze er een ménage a trois van maken en de heer Steppé uitnodigen. Wedden dat ze heel ver zouden kunnen komen !
Op één voorwaarde en dat is dat ze collectief vergeten dat ze rijkswachter waren.
Op dit ogenblik heb ik nog veel te veel het gevoel dat men op zoek is naar een politiek correcte oplossing. De tijd dringt.
Geen complot, geen organisatie, geen rijkswachters.
Coconut je hebt volledig gelijk. Laat je niet ontmoedigen door enkele ongelovige Thomassen die dat soort onmensen goed praten. Nihoul was krapuul van het ergste soort. En de reden waarom hij in een erbarmelijk huisje woonde was niet geld maar wel omdat verhuurders hem geen villa wilden verhuren omdat zijn reputatie gekend was. Iedereen kan acteren maar Nihoul was een geboren acteur leugenaar oplichter dief met een a typisch seksueel gedrag. Hoeveel mensenlevens heeft hij verwoest, we zullen het nooit echt weten maar het zijn er duizenden. Doe zo voort Coconut jij bent op goede weg.
Prima verwoordt coconut! Doordrijven aub!
Een goed christen moet zich vooral bezig houden met de ongelovige Thomassen om ze te bekeren denk ik. Niet dat ik die behoefte voel. Je kan het paard naar het water brengen maar als het niet wil drinken ...
Op goede weg? Ik heb de indruk dat ik op de Schelde blijf dobberen terwijl ik in volle zee wil zitten. Maar toch bedankt voor je bemoedigende woorden (heb je dan internet op je boot of ben je aan wal?).
Op een gegeven moment heeft Jean Marc Connerotte een 0800 lijn laten openen waar iedereen zijn getuigenis kon doen ivm seksueel geweld. Hoeveel gesprekken dat uiteindelijk geworden zijn kan ik mij niet onmiddellijk herinneren. Er is een neerslag gemaakt van al die gesprekken. Indien 90% daarvan valse getuigenissen waren (dat waren er uiteraard niet zoveel maar ik neem een heel brede marge) dan was er nog genoeg materiaal om Nihoul levenslang achter de tralies te zetten. Dat is niet gebeurd.
Jean Marc Connerotte vreesde achteraf dat hij door de rijkswachttop bij de neus genomen werd. Ik ook. Ook Adams heeft hetzelfde lot ondergaan vrees ik. Hij werd zelfs letterlijk bedreigd door de magistratuur.
Hier een artikel over Connerotte. Oordeel zelf » www.nieuwsblad.be
Maar achteraf bekeken vreest hij dat hij door de rijkswachttop bij de neus genomen is. "Begin september 1996 hebben twee mensen mij gezegd dat die bescherming een pure poging tot manipulatie was van de rijkswachttop. Met als doel mij te controleren, zelfs af te luisteren. Ik weet niet of dat waar is, maar ik heb geen reden om die twee mensen te wantrouwen.''
Dat is één van de redenen waarom ik zo blijf hameren op die rijkswachttop in deze (en in andere zaken).
De boot ligt drie dagen in een haven voor herstellingen, we hebben internet aan boord maar dat wordt enkel gebruikt voor weerberichten, gribfiles en updates van Navionics kaarten. Morgen ga ik weer het zeetje op krijg de kriebels aan land, ankeren of aan een mooring is ook gratis? Laat het allemaal niet teveel aan je hart komen Coconut. Op dit moment wil je niet op volle zee zitten, geloof me. Het blijft mij verbazen hoe weinig mensen echt weten wie en wat Nihoul was. Ik heb hem vanop een afstand gekend in de jaren 80 in Elsene en Etterbeek en daar kwam maar één ding uit; gefoefel op alle gebied. Ik heb gelukkig nooit zijn listen gelooft en ben dus door hem geen geld kwijt maar dat hij het laagste van het laagste was kan ik je verzekeren.
Bende van Nijvel → Roze Balletten → Michel Nihoul