Weet je waar ik van huiver, dat kindermisbruik exponentiëel stijgt, dat het bovendien gewelddadiger wordt én dat de kinderen steeds jonger worden. Hoe komt dat denken jullie?
Het is ook niet moeilijk de bewijslast mager te noemen als er slechts een fractie van de bewijzen in het dossier zaten. Idem dito het Hilton verhaal. De heer Bouhouche "is nooit verontrust" ivm die mogelijke Hilton vergadering.
Wel, de jury die moest oordelen is ook "nooit verontrust" ivm de activiteiten van Nihoul.
Kan er mij is iemand zeggen waar Nihoul was 5 februari 1979. Aangezien al die verhalen verzwegen zijn (en ik noem het met opzet verhalen) vind ik dat het tijd wordt dat we ze leren kennen.
Als 2 mannen vertrekken naar het buitenland, en één van de twee is de Jean en één van de twee zegt bij het thuiskomen tegen zijn vrouw; wij hebben X vermoord (ja, kan zijn zeker), is er voorlopig weinig bewijs. Maar als je dan verneemt dat die persoon werkelijk vermoord is, dan heb je te doen met een potentiêle moordenaar, een verdachte dus.
Als de Jean en co dan ook nog een motief hebben wordt het nog warmer. Als dezelfde Jean een paar jaren later een beertje schenkt aan Christine Van Hees dan moet een normaal denkend mens toch beginnen denken "dedju, hij was weer in de buurt".
Als je zo honderd keer hetzelfde verhaal hoort, waarbij je telkens moet zeggen, dedju hij weer ... wat zegt dan de logica?
Ik weet al wat sommigen gaan zeggen, ja maar de vrouw van notaris X ... en patati en patata. Gevaarlijk precedent, liever ene te weinig dan ene te veel. Eeuwen lang, hebben mannen beslist dat er te weinig bewijs was. Heeft de Kerk mensen hoogsten verplaatst en de magistratuur hoogsten bevorderd naar een topjob. Nu we het toch over mannen en vrouwen hebben. Ik heb de indruk dat Nihoul pas echt ontspoord is met een bepaalde vrouw aan zijn zijde.
Wat kindermisbruik betreft, liever ene te veel dan ene te weinig. Dan zou het misbruik mss zo niet stijgen. In de oorlog noemen ze zoiets "collateral dammage" Het is oorlog als we Child Focus mogen geloven.
Ik bedank Kees dat hij er de SS bijhaalde en ik ben nog altijd tevreden over mijn stemmingmakerij. Het doel heiligt de middelen.