finn wrote:Nu verbaas je me bertlagaisse. Neem jij Vernaillen dan niet serieus? Buiten de majoor zijn er toch nog pistes over mensen die geliquideerd kunnen zijn omwille van organisatie, deelname, foto en films van deze steeds decadenter wordende feestjes?
Vernaillen en Goffinon waren water en vuur en vertrouwden elkaar niet. Er was een aanslag op beiden door Beijer en Bouhouche.
Alles wijst naar het NDB-schandaal waren de Brusselse georganiseerde misdaad en heel wat corrupte flikken samen een winstgevende drughandel hadden opgezet. Hilde Geens haar boek staat vol met "N.N. is een corrupte ex-commissaris of ex-rijkswachter die later voor de georganiseerde misdaad gaan werken is".
De juiste situatie van de driehoeks-relatie Vernaillen - Goffinon - Beijer & Bouhouche is volgens mij in die context te verklaren. Ik denk persoonlijk dat zowel Goffinon, Vernaillen als Beijer elkaar in de tang hadden.
Insp. Witse wrote:Vernaillen was slachtoffer door zijn onderzoek naar het NDB-schandaal waarin hij collega's moest schaduwen/doorlichten. De aanslag op zichzelf zie ik eerder als een waarschuwing door Bouhouche & Beijer & een kompaan. Wilden ze Vernaillen dood, dan hoefden ze enkel ook de bovenramen plat te schieten, of 'belleketrek' spelen met een machinegeweer in de aanslag. Het feit dat Vernaillen geen steun van bovenaf kreeg en verwikkeld zat in het VDB drugs verhaal, heeft volgens mij een aantal frustraties naar de destijdse ministers opgeleverd. Hij zal zéker genoeg gehoord hebben over wilde sexfeestjes & dergelijke, maar slim genoeg geweest om er niet mee naar de media te stappen.
In de jaren 80 moest dit alles zéker in de doofpot gestopt worden! De deur stond op een kier naar de US om het land achter de schermen te komen leiden. Als de grote namen uit de regering zouden vallen, was ons land één en al chaos, niemand meer om op te steunen.
Zo wel toen, nu als in de toekomst: van kinderen blijft ge met uw pollen af!
Uiteraard. Mijn stelling was dat die roze balletten ferm overdreven zijn en in de verhalen erover geëscaleerd zijn van:
parenclubs / sexfeestjes (wat letterlijk in dossier pinon staat)
parenclubs / sexfeestjes met prostituees
parenclubs / sexfeestjes met mogelijks minderjarige prostituees
sexfeestjes met nationale politici, leden van het koningshuis en ontvoerde kinderen uit weeshuizen ...
Maar ik ontken niet dat er geen pedofilie schandalen waren toen. Ze waren helaas veel te talrijk. In ieder dorp was er wel een lokale pedofiel waar ieder kind van wist... voor die moet ik gaan lopen. En ook iedere familie kent wel een geval ...