Waar het met mijn suggestie (verder) naartoe moet, zult u aan de CWB moeten vragen, waarbij ik mij mede op uw informatie heb verlaten. Wellicht kunt u een en ander nog nader expliciteren op dut forum, voor zover u dat al niet hebt gedaan, uiteraard.
Kennelijk bestond er een (in)directe link tussen de firma Podevijn en de textielindustrie (motor(be)kleding(leesten/-matrijzen)?), wat bij mij het lampje Witttock Van Landeghem deed branden. Dat lampje brandde nog feller toen ik vernam dat de winkel van Podevijn gefrequenteerd werd door (een deel van) de mogelijke cast van de De Bende van Nijvel, waaronder Beijer, Bouhouche, Amory, Lekeu, andere (ex-)BOB’ers/rijkswachters en last nut not least Mendez, die toen als technische man in dienst van de firma Podevijn ook zaken (mallen/matrijzen?) heeft gebouwd voor de textielindustrie, welke zaken verband zouden hebben gehouden met de door Podevijn verkochte motoren. Daarbij merk ik wel op dat Mendez in 1983 al jaren weg was als medewerker bij Podevijn.
De (afdeling logistiek van) rijkswacht betrok motoren van de firma Podevijn. Dat in die setting (bijvoorbeeld) (in)direct vanuit de (afdeling logistiek van) de rijkswacht (in 1983) informatie is gelekt over de geheime ontwikkeling en aanwezigheid van door de rijkswacht bij Wittock Van Landeghem af te nemen gesofisticeerde kogelwerende vesten, komt mij niet voor als een wezensvreemde gedachtengang.
Kan mij wel indenken dat dit spoor door dezen en genen al lang en breed is bewandeld, maar goed, ik gooi dit er gewoon in, aangezien 'De Zaak Podevijn', waarin ook wapens en schietclubs een rol spelen, de sleutel zou kunnen zijn van de deur, waarachter zich de oplossing van het Bendemysterie bevindt.
Sorry Mincky, ik verliet mij op deze, van ctrix afkomstige informatie, die vindbaar is op deze website » Forum