Re: Nieuws: Misdaad - Justitie - Politie
"Op het eerste zicht is er geen link te leggen met de Bende van Nijvel". Waarom niet? Wat doet hen dat besluiten? Dit lijkt me toch te toevallig om geen opzettelijke 'mindfuck' te zijn, al dan niet uit de omgeving van 'de Bende'...
De 2 gevulde geweer magazijnen lijken me magazijnen voor een US M1 Carabine in caliber .30, netjes gevuld, gebruiksklaar. Originele dingen, geen aftermarket zo op het eerste zicht.
Eén ding is zeker, ze liggen er niet in vanaf WO2.
Mogelijkheden:
Weggegooid door een particulier die er van af wou omdat hij bij de verstrenging van de wet zijn wapens niet wou registreren. Dus mannen, blijven zoeken, want er is een grote kans dat het karabijntje er ook nog ergens ligt. Op internet vind je wel wat voorbeelden.
Secundair denk je bij dit type wapen ook puur intuïtief, onmiddellijk aan de op dit forum vaak genoemde overleden wapenhandelaar uit het Aalsterse Podevijn. Die heeft er wat van gesleten in zijn tijd. Ze kwamen uit Amerikaanse stocks, spotgoedkoop, semi-auto en geen vergunning nodig. Dus ook hier heren magneetvissen, blijven vissen, wie weet komt de hele stock wapens die na de dood van die bewuste wapenhandelaar is verdwenen boven water.
Het magazijn van het pistooltje lijkt me, maar om 100% zekerheid te hebben zou ik het verroeste ding moeten zien, een Walter PP (Polizei Pistole) lader, productie periode WO2, in kaliber .380 (ook wel eens 9mm kort genoemd). Het lijk me los van dit dossier sowieso niet zo slim van eender wie om zo snel, bij een onbekende wapenvondst in België, te verklaren dat het niets met de "Bende" of wat er voor moet door gaan te maken heeft. Behalve als het een vikingzwaard made in Vietnam is.