LIO wrote:Werd dezelfde loods voor beide gevallen gebruikt, dus voor de auto's te demonteren en de vergaderingen van de politici?
De loods is in de Eikenlaan, de vergadering van politici in de Vuurgatstraat.
Ruf Nachtergaele wrote:Als je die uitspraak letterlijk neemt zal het meer dan waarschijnlijk zijn dat er hoegenaamd nooit bussen met getuigen van Overijse naar Charleroi gebracht werden; dat m.a.w. uiteraard daarover geen informatie bestaat.
Ik kan het enkel letterlijk nemen, omdat het zo geschreven staat in zijn brief. Ik zie weinig aanwijzingen in zijn brief dat deze uitspraak figuurlijk is. Maar daarover kunnen we natuurlijk moeilijk oordelen.
Ruf Nachtergaele wrote:voor zover ik weet belde Haquin Desmet op om een afspraak te regelen met een politieker bij Desmet thuis.
Ok, maar dan is de vraag natuurlijk waarom die afspraak bij Desmet thuis moest gebeuren? Wat maakte die man of die locatie zo speciaal dat de regeringsvorming enkel in zijn huis succesvol afgerond kon worden? En waarom was Haquin de verbindingsman tussen de PS en de Desmet? Waarom zou een journalist als Haquin zich hiermee bezig houden? Zo veel vragen en zo weinig antwoorden.
Nog een detail dat veel vragen oproept: in een brief uit 2014 aan Charles Michel - de toenmalige eerste minister - schrijft hij:
(...) In 1986 was de Bende van Nijvel opgelost, zij zaten in het gevang voor andere feiten en hadden in het prison de aanslagen Bende v. Nijvel bekent.
Hoe wist Desmet dat die mannen in de gevangenis hun betrokkenheid bij de Bende van Nijvel hadden bekend? Via welke weg is hij aan die informatie gekomen? Hoe komt het dat niemand anders dit toen heeft opgepikt?
Een antwoord op die vragen - en dan vooral de eerste - zou al veel duidelijk kunnen maken.
"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via »
Facebook |
twitter |
YouTube