» YouTube
Die Engels sprekende vrouw (getuige) verklaarde ook:
‘I believe it was probably four (4; Darty) about them at this stage, they come, came into the supermarket, firing’ (...) I have never heard from the Belgium police from that day (...)
Mark Gekhiere, een andere getuige van de overval op de Delhaize in Overijse verklaarde:
‘Toen wij toekwamen om te plakken, euh, wee..., kan ik mij niet meer herinneren of die witte Ford Sierra daar stond, van Finné. Volgens mij is die daar nadien, in ieder geval mijnheer Finné was daar niet aanwezig toen wij toekwamen. We hebben die pas ontdekt toen de gangsters weg waren. Toen, wij, die gangsters weg waren vanuit ons schuilhok, achter, achter de car wash. Maar wij hebben mijnheer Finné niet zien afschieten, helemaal niet.’
Getuige Betsy Van der Auwera:
‘Toen we ‘s anderendaags beelden te zien kregen op tv, dat Rudy zich daar enorm druk in maakte. Je kreeg steeds opnieuw dat beeld te zien van het lichaam van Finné dat daar lag, met die auto daarnaast en dat hij zei: ‘die auto stond daar niet’.’
Ik neem aan dat getuige Betsy Van der Auwera die witte Ford Sierra bedoelt. Los van voormelde verklaringen van de getuigen, die bij mij veel vragen oproepen, die toen ook aan hen gesteld hadden moeten worden - wat bezielt die journalisten toch? -, als je het mij vraagt: hoorde die witte Ford Sierra toe van Finné?