1 april 1990, kroniek van een aangekondigde (zelf)moord.
Niet opgeven, zei mijn vader altijd, we laten ons niet ontmoedigen, integendeel, we steken een tandje bij ondanks het vele andere werk. Ik kom terecht bij dakota15wing, nooit van gehoord, toch maar lezen, you never know. Op pagina 15 van het blad volgende zin:
Repatriëring van Patrick Haemers, mission Impossible?
Door Wilfried De Brouwer (kolonel)
(...) Patrick Haemers was betrokken geweest in illegale activiteiten van diverse milieus. Uit schrik dat hij zou gaan klikken zagen bepaalde ex-collega’s hem liever dood dan levend in de handen van de Belgische Justitie. Huurmoordenaars vinden is niet moeilijk, vooral in Brazilië, en deze werden in staat geacht om met de meest moderne middelen een vliegtuig neer te halen. De timing en verloop van de vlucht moesten dus absoluut geheim gehouden worden. Dit was een bijkomend argument om geen tussenlanding te maken en de uiteindelijke bestemming in België niet kenbaar te maken.
Bron » www.dakota15wing.be/ (PDF)
Lezen jullie wat ik lees? Uit schrik dat hij zou gaan klikken zagen bepaalde ex-collega’s hem liever dood dan levend. Dus ex collega's van de kolonel (toen kolonel) zien Patrick Haemers liever dood uit angst dat hij gaat klikken. Beste kolonel, kan u ons aub uitleggen waarom men bij het leger bang is dat Patrick Haemers gaat klikken? Wat heeft een ordinaire gangster te maken met het leger?
Wie het artikel op zijn geheel leest welke ongeziene maatregelen er werden getroffen. Maar geachte heer kolonel, ik dank u van harte voor uw oprechtheid. Ik denk dat we meer dan ooit kunnen twijfelen aan het feit dat Patrick Haemers daadwerkelijk zelfmoord pleegde.
Kolonel, ondertussen generaal majoor op rust, kan u er aub voor zorgen dat de slachtoffers van de Bende de waarheid te horen krijgen? Twee jaren geleden nog schreef u een prachtige afscheidsbrief voor een vriend van u, u schreef dat deze man een prachtig gezin had. Kan u dan aub eens denken aan de prachtige gezinnen die kapotgeschoten zijn door de Bende? U mag dat doen op een ultra geheime manier. Ik reken op U. Of beter, de slachtoffers rekenen op U. Ik ga er van uit dat u wist waarom Haemers van uw ex collega's niet mocht klikken.