Re: Verhaal van Kuros
Stel dat de bende bestond uit de "Bekende Gangsters" die hier regelmatig vernoemd worden (waarvan enkele nog in leven, in tegenstelling wat een collega tegen me gezegd heeft) zoals leden van Bende Van Baasrode, ... Dan zijn deze toch in leven gebleven en heeft het "Brein" hen niet uitgeschakeld met het risico op verklikkers. Of het brein moet eerst uitgeschakeld geweest zijn (misschien vonden bendeleden zelf dat het uit de hand liep en dat ze moesten ingrijpen).
En wat zouden ze in ruil gekregen hebben voor de overvallen? Bv. Haemers leefde in een prachtvilla in Brazilië (geld ontvoeringen en overvallen), terwijl de meeste mogelijke Bende-kandidaten tegenwoordig toch wel ver van alle luxe leven (vaak in een bescheiden appartementje of huisje in het Brusselse). Of wachten ze af tot het proces verjaard is om in luxe te gaan leven. Of ze hebben alles verbrast of bestolen tijdens periode in gevangenis.
Ik vind het raar, dat deze mensen opnieuw een normaal leven kunnen leiden onder hun eigen naam en nooit vijanden tegenkomen. Stel je voor dat ze morgen Dutroux vrijlaten dan verwacht ik toch dat die levensbedreigingen gaat krijgen, zelfs na al die jaren. En zouden de nog levende? Bendeleden? onderling nog contact hebben (vb. De Staerke & Papadopoulos)? Wordt dit eigenlijk gecontroleerd? Denk dat de meeste toch nog dicht bij elkaar (regio Brussel) wonen.
Een feit is dat vele slachtoffers in Aalst blijkbaar huwelijksproblemen of in echtscheidingsprocedure zaten met hun partner heb ik ooit horen zeggen. Of dit klopt weet ik niet. Het koppel Fourez-Dewit zou sekspelletjes georganiseerd hebben voor bepaalde handelaars (Aux Trois Canards, wapenhandelaars, ...).