Beste Poseur, moeten wij onze overtuiging aanpassen omdat men na lang zoeken niets kan bewijzen? Ik denk van niet, maar dat is een persoonlijke mening. Scaramouche en ikzelf hadden het geluk te mogen spreken met een oude kolonel die beweerde dat men hem ooit gevraagd had mee te doen met hetgeen men later de Bende zou noemen.
Toen hij dat weigerde vroeg men hem mee te doen aan een "denktank" (ook dat weigerde hij). En sorry dat ik dit verhaal tot in den treure blijf herhalen. Maar dit verhaal heeft mij de ogen geopend. Lang voor de eigenlijke operatie begon waren de knapste koppen uit het leger begonnen met de strategie. En niet alleen met de eigenlijke actie maar natuurlijk ook met het laten verdwijnen van sporen. Dat hield natuurlijk ook in dat bij de magistratuur de juiste mannetjes op de juiste plaatsen gedropt werden. En natuurlijk was ook de staatsveiligheid vanaf minuut één betrokken.
Bovendien zal het zo geweest zijn dat groep X geen weet had van wat groep Y deed. (Ingebouwde veiligheid.) Casser les dents ... Bouhouche gebruikte die uitdrukking en hij had gelijk, hij wist waarover hij sprak. Groep G, Groep M die niet mochten bestaan ...
"La Bande du Brabant, c’est la gendarmerie et les services secrets américains, affirmait l’ancien commissaire en chef de la police judiciaire Reyniers, à l’hebdomadaire TV7. Nous connaissons les noms d’au moins vingt gendarmes qui appartenaient à la Bande, disent aujourd’hui les avocats Graindorge et Magnée, qui défendent certaines victimes des tueurs. Un entretien avec l’avocat Graindorge et une analyse."
Bron » www.editions-proletariennes.fr
Militairen werden para militairen en voor het vuile werk werden waarschijnlijk huurlingen en gangsters ingehuurd. Onze kolonel kon geen bloed zien, was natuurlijk niet nodig, hij had "personeel" om mensen te doden ... in naam van het vaderland. Zijn eigen vaderland uitmoorden was voor hem een stapje te ver. Zijn verhaal doen in 1987 had voor hem hetzelfde geweest als zelfmoord plegen en zijn kameraden verraden. Of zijn gezin in gevaar brengen. In Wallonie in een bejaardentehuis ligt er nog iemand die bovenstaand verhaal kan bevestigen, tenzij Corona hem ...