Grrrrr!!! Ik had mezelf zo plechtig gezworen om hier nooit nog iets te posten omdat ik er een bloedhekel aan heb als mijn posts -die dikwijls gebaseerd zijn op heel veel leeswerk- in het belachelijke worden getrokken. Er wordt hier te frequent herkauwd door mensen die bij wijze van spreken meer schrijven dan ze ooit zelf hebben gelezen. Maar, omdat dit zo interessant is, wil ik u volgende bedenking niet onthouden:
‘Bliksemafleiders’ betekent ‘import van koper’.
‘Import van koper’ betekent ‘Katanga’.
'Katanga’ betekent ‘huurlingen’.
‘Beuckels’ was een ‘huurling’ die in ‘Cold Case Hammarskjöld’ gelinkt wordt aan ‘Katanga’.
Het maatschappelijk doel behelst ook alle doelen die het hoofddoel faciliteren. Versta: het importeren van grondstoffen uit Katanga. Het gaat blijkbaar ook om radioactieve bliksemafleiders, wat dat dan ook mag zijn. Versta: het maatschappelijk doel laat import van uraan toe. Doet dit alles niet een beetje aan Union Minière -het bedrijf dat in Katanga huurlingen op de loonlijst had- denken?
Een bliksemafleider kan je perfect gebruiken als antenne. De transmissietroepen van het Belgisch leger waren zeer goed in dat soort dingen. Dit doet dan weer denken aan de communicatieapparatuur waarover leden van Gladio beschikten. Als je dan weet dat Beuckels bliksemafleiders plaatste op rijkswachtkazernes ...