111

Re: Roger Beuckels

Prachtig Ruf. Mensen uit Overijse, doe iets met deze info aub. Zoals jullie kunnen lezen was één van de mogelijke activiteiten ... bliksemafleiders plaatsen. Minstens één iemand van de Bende schept er ongelofelijk genoegen in mensen uit te lachen door kleine "aanwijzingen" te geven. Zeer goed wetende dat hij met alles weg kwam. (Denk bijvoorbeeld aan de spelletjes met de nummerplaten.)

Of plaatste Beuckels écht bliksemafleiders?

112

Wanneer je googled op "Faradec" dan kun je zien dat het bedrijf echt bliksemafleiders plaatste, namelijk blijkbaar ook radioactieve. Wat misschien ook een interessante vraag zou kunnen zijn of het bedrijf Faradec, ooit een zakelijk conflict heeft gehad met Delhaize. Dit zou dan Delhaize als specifiek doelwit voor de overvallen kunnen verklaren.

Is het ook bekend waarom het bedrijf ophield te bestaan in 86?

Ik vermoed dat dit te maken had met het verbod in 1985 van de installatie van radioactieve bliksemafleiders » fanc.fgov.be

Grrrrr!!! Ik had mezelf zo plechtig gezworen om hier nooit nog iets te posten omdat ik er een bloedhekel aan heb als mijn posts -die dikwijls gebaseerd zijn op heel veel leeswerk- in het belachelijke worden getrokken. Er wordt hier te frequent herkauwd door mensen die bij wijze van spreken meer schrijven dan ze ooit zelf hebben gelezen. Maar, omdat dit zo interessant is, wil ik u volgende bedenking niet onthouden:

• ‘Bliksemafleiders’ betekent ‘import van koper’.

• ‘Import van koper’ betekent ‘Katanga’.

• 'Katanga’ betekent ‘huurlingen’.

• ‘Beuckels’ was een ‘huurling’ die in ‘Cold Case Hammarskjöld’ gelinkt wordt aan ‘Katanga’.

Het maatschappelijk doel behelst ook alle doelen die het hoofddoel faciliteren. Versta: het importeren van grondstoffen uit Katanga. Het gaat blijkbaar ook om radioactieve bliksemafleiders, wat dat dan ook mag zijn. Versta: het maatschappelijk doel laat import van uraan toe. Doet dit alles niet een beetje aan Union Minière -het bedrijf dat in Katanga huurlingen op de loonlijst had- denken?

Een bliksemafleider kan je perfect gebruiken als antenne. De transmissietroepen van het Belgisch leger waren zeer goed in dat soort dingen. Dit doet dan weer denken aan de communicatieapparatuur waarover leden van Gladio beschikten. Als je dan weet dat Beuckels bliksemafleiders plaatste op rijkswachtkazernes ...

De communicatie verloopt dan over een langere afstand. Als mijn herinneringen mij niet in de steek laten zou deze techniek toegepast geweest zijn bij de Rijkswacht Aalst.

116

Potverdekke Bakerstreet, je hebt nog gelijk ook, dat ik daar niet aan gedacht heb.

Het is uiterst verdacht dat het gaat over diepte-aardingen. Als je de bliksemafleider net boven de grond onderbreekt, creëer je een dipool waarvan één geleider de aarde zelf is. Als je aansluit in het midden van de bliksemafleider, hoef je zelfs niets te onderbreken. Het ware dus bijzonder interessant om eens na te gaan of er geen geleiders zijn aangebracht te midden van de bliksemafleiders en naar binnen zijn geleid in de kazernes. Op die manier kan je immers eenvoudig een heel verdragende antenne creëren.

In de jaren '80 was men al heel bekend met de PLL-techniek (Phase Locked Loop) en kon men met een paar transistoren en een kristal een uiterst efficiënte ontvanger fabriceren. Een bliksemafleider van pakweg 7,5m lang, is in die context een ideale zendantenne voor draaggolf-frequenties die een veelvoud zijn van 10MHz. De acties coördineren via een kanaal dat niemand kon ontvangen was op die manier perfect mogelijk. Nogmaals; voor transmissie-troepen was het een fluitje van een cent om dat soort van communicatie op te stellen. Hoe denk je dat huurlingen in de Congolese wouden met elkaar communiceerden? Alstublieft! (En denk toch ook nog maar eens na over de symboliek die -volgens mij 100% zeker- verwerkt zat in de aanslagen.)

118

Bakerstreet 221B wrote:

Hoe denk je dat huurlingen in de Congolese wouden met elkaar communiceerden?

Daar dacht ik dus plots ook aan toen je schreef dat een bliksemafleider kon dienen als antenne.

Maar zelfs over de plaatsen van de overvallen zelf is volgens mij nog niet alles geschreven. Ik herinner mij dat ik erg schrok toen ik in Aalst op de parking van de Delhaize stond. Mijn ogen gingen daar onmiddellijk naar de "groene zone" achter de parking waar bij wijze van spreken een half leger achter de struiken had kunnen zitten. En blijkbaar had het mogelijk geweest daar rustig af te wachten tot zowat iedereen weg was van de parking. Want bij navraag leek die strook en alles wat er achter lag niet uitgekamd na de feiten. Dat vond ik onbegrijpelijk. Ook in Overijse acht ik het niet onmogelijk dat één van de daders of medeplichtigen zich vlak na de feiten schuil hield in de buurt.

Communicatielijnen opzetten is het allereerste wat een leger doet op nieuw terrein, letterlijk het allereerste. Farad-ec slaat op Michael Farad-ay. Die 'ec' achteraan kan ik voorlopig niet plaatsen.

120

Als afkorting/naam "van een zoveelste verdachte". Ik ook niet. Misschien wel gewoon "economy".