gloacoster wrote:Ik had in mijn bericht "woordvoerder"onderstreept.
Inderdaad. Dan vestig ik uw aandacht op punt 4 wat u zelf schreef:
Maar het moet toch in het dossier te vinden zijn want: "Woordvoerder parket in VTM versie:
4. Dezelfde aanklager (procureur) die contact opnam met de duikers uit Burcht veronderstel ik
Vandaar mijn onderstaande reactie:
Bossi wrote:En voor gloacoster kan ik nog meedelen dat Federaal Procureur Eric Van der Sypt nooit betrokken is geweest in het gerechtelijk onderzoek Bende van Nijvel. Hij fungeert enkel als woordvoerder.
Trouwens, het is niet de Procureur dat de Genie in Burcht opvorderde maar de onderzoeksrechter.
coconut wrote:What if? De duiker niet iets uit het kanaal moest gaan halen maar iets toevoegen? Namelijk de kogelvrije vest, de cheques, ... Is er iemand in het bezit van die analyse van Bio.be uit Charleroi? Wanneer gebeurde die analyse? Kan dat kloppen dat die pas in 2000 gebeurde? Is die analyse ook gebeurd ivm de metalen voorwerpen (want die zagen er niet uit alsof ze nog maar pas in het water waren gesmeten)? Was Bio.be het eerste lab dat analyse deed of was die vest al door verschillende labs geanalyseerd. Kan het dat die bloedvlek waarop analyse gebeurde zich bevond tussen de kevlar en de stof, dus niet aan de buitenkant? In hoeveel handen is dat stuk van die vest geweest? ... Hopelijk niet in even veel handen als dat vissershoedje. Gebeurden vorige analyses stijl Dery?
Nog een laatste vraag, kan het dat de duikers Goossens en Vandamme de plaats verlieten nog voor de drie zogezegde rijkswachters?
In verband met overtuigingsstukken zijn er heel wat ongebruikelijke handelingen uitgevoerd dat absoluut niet strookt om sporen te vrijwaren, Coconut. Gelukkig wordt er nu veel omzichtiger met de 'stille getuigen' omgegaan. Uit het bendedossier zijn er ook heel wat lessen getrokken. Duiker en assistent zijn niet ter plaatse gebleven. Zij zijn vertrokken nog voor de drie 'niet geïdentificeerde personen zijn vertrokken met de R4.
Ik kan nog meedelen dat de CWB nog niet alles weet in het dossier Bende van Nijvel. In verband met de drie ongeïdentificeerde personen is men tot het uiterste gegaan om deze alsnog te kunnen identificeren. Vandaar de gelanceerde oproep tot bijkomende getuigen als laatste redmiddel om dit mysterie alsnog te kunnen oplossen.
Ook het bekijken van andere dossier buiten de Bende van Nijvel, hebben geen oplossing gebracht. De betrokkenheid van Rijkswachters is altijd mijn stelling geweest. Wie was de opdrachtgever voor de duik van Donderdagvoormiddag 6 november 1986?
LEO wrote:Klaar en duidelijk! Bedankt Bossi.
Zonder dank, Leo. En zoals het spreekwoord zegt, wie niet waagt niet wint. Zoals Coconut ook over Lionel Ruth spreekt. Woensdag 5 november 1986. Lionel Ruth, Alain Lachlan en Eric Lammers samen op pad.
Dag nadien, Donderdag 6 november 1986 de vondst van de jute zak. Helaas is Lachlan overleden maar acht ik Ruth tot meer in staat tot het niet opstellen van een PV en het achterhouden van overtuigingsstukken. Marianne Capelle is sinds 2018 aangesteld. CWB is ook opnieuw samengesteld sinds 2018 tot 25 rechercheurs. Men spreekt over een fors gebouwd persoon onder één van de drie tot op heden onbekende aanwezige 'Rijkswachters' op 6 november 1986. Mocht het niet baten zal het ook niet schaden. Mogelijks zou het eventueel een nuttige tip kunnen zijn voor leidinggevend Commissaris tot verder opsporingsonderzoek.
Ik heb nog andere zaken besproken met de Cel die hen nog niet bekend waren. Info volgt nog ...