Ik heb het nu ook gelezen en ik moet zeggen, er staat helemaal niets concreets in. De volgende essentiële informatie ontbreekt om dit opstel een beetje serieus te nemen:
geen namen van de daders of mogelijke daders, ook niet in welke hoek we het moeten gaan zoeken;
geen aanwijzingen, laat staan bewijzen;
geen heldere motieven.
Insider heft het over de opdrachtgever(s), maar geeft niet aan op welke wijze die personen heeft kunnen motiveren om deze misdaden te plegen. Ik pak er even 1 zin uit:
Wat zal verbazen is: dat de Bende van Nijvel nooit ‘echt’ heeft bestaan. Er was sprake van drie raids en een extra moord om de strapatsen van Albert maar ook andere koninklijke personen te camoufleren. Concreet: De moorden bij Nijvel, Overijse en Aalst en de moord op Van Camp, daar ging het om
Dit klopt al niet omdat De Bende sowieso veel meer misdaden op haar geweten heeft. Als je het over raids hebt, dan zijn dit er meer dan 3. Daarnaast over welke strapatsen van Albert heeft hij het en welke koninklijke personen moeten gecamoufleerd worden en waarom?
En specifiek welke moorden waren tijdens de raids van belang en ook waarom? Welke aanwijzingen zijn hiervoor, hoe komt insider aan deze informatie of zuigt hij ook uit zijn duim zoals hij dit over Bouten beweert.
(Anderen, en dat is een groter probleem met Guy Bouten als voorbeeld, zoeken verdachten en andere betrokkenen op, interviewen hen en vullen dan hun eigen verhaal in. Niet de waarheid maar de dikke duim.
Verder is in de context van het verhaal 1 zin waarbij insider de spijker op zijn kop slaat:
Met als grootste nadeel dat iedereen zichzelf ziet als de deskundige die het raadsel rond de Bende wel even zal gaan oplossen met vergaande hypotheses of veronderstellingen
Laat hij zich daar nu ook onder geschaard hebben.