Re: Opsporingsbericht juni 2020
En wat als de speurders de foto enigszins bewust gemanipuleerd (photoshop) hebben om iets te weten te komen?
Dit geloof je toch zelf niet ele9?
Wat zijn de zekerheden in dit hele onderzoek? Ik lees zo vaak dat er geen Sporting Purpose Automatic Shotgun 12 gebruikt is door de Bende Van Nijvel. Hand hiervoor (minutenlang) in het vuur? Het ballistisch onderzoek toen gevoerd dan even betrouwbaar als zijnde dat er inmiddels stukken van dit immense dossier verbrand en/of verdwenen zijn? Daarbuiten, iemand die vlotjes een Spas-12 kan hanteren kan allicht even goed een Riotgun hanteren?
Nogmaals:
Bron » nicc.fgov.be (PDF)
En om mijn - misschien totaal van de pot gerukte hypothese - nog wat verder te staven: Op 17/04/2019 was er voor het NICC een openbare aanbesteding (zoals er natuurlijk wel meer gebeuren) voor de levering van een data-acquisitiesysteem voor het scannen van hulzen, kogels en -fragmenten, compatibel en gebruiksklaar met Scannbi-technology Evofinders® Software.Ik veronderstel dat anno juni 2020, een goed jaar later, deze procedure volledig achter de rug is en de onderzoekers met de nieuwste software aan de slag gegaan zijn. Met deze - voor sommigen - verrassende zet om opeens deze foto vrij te geven van een man die "niks" met "de Bende" te maken heet met een wapen dat "niks" met "de Bende" te maken heeft.
Toevallig dat er nu, na bovenstaande, - in het kader naar het onderzoek naar de Bende Van Nijvel - een foto van een man met een Spas-12 verspreid wordt die niks met deze Bende te maken heeft.